Polski Serwis Naukowy - OnLine od 1999 roku
RSS
Środa, 23 maja 2012
Leontyna, Jan, Iwona, Symeon
 Światowy Dzień Żółwia
 1911: została otwarta Nowojorska Biblioteka Publiczna
 2006: pojawił się system operacyjny Microsoft Windows Vista w wersji Beta 2
Nowe publikacje
Post dodany: |8 Gru 2005|, 2005 11:05
Data rejestracji: 08 Gru 2005 postów: 1
Witam wszystkich
Mam pytanie jak w tytule : czy po złączeniu chloru i jakiegokolwiek kwasu powstaje niebezpieczny gaz?
p.s.
pracuję w firmie sprzątajęcej, mamy różne środki chemiczne do czyszczenia i dlatego moje pytanie. Z chemii jestem zupełnie zielony. Bedę wdzięczny za odpowiedź.
Post dodany: |8 Gru 2005|, 2005 14:48
Data rejestracji: 01 Mar 2005 postów: 76
Chlor sam w sobie jest gazem niebzpiecznym, jest trujący powoduje blokowanie hemoglobiny we krwi i działa drażniąco na błony śluzowe,
Wiele ze środków dezynfekujących jest opartych na związkach chloru, podchlorynach, np. podchloryn sodu NaClO, podchloryny są nietrwałe i rozpadają sie z wydzieleniem chloru, jednak ich używanie w postaci rozcieńczonej w pomieszczeniach przewietrzanych nie jest niebezpieczne
Należy jednak uważać jakie środki się stosuje szczególnie w przypadku ich mieszania, Podchloryny są związkami trwalszymi w środowisku zasadowym i tak się je stosuje w formie handlowej. Koniecznie trzeba unikać mieszania ich ze środkami o charakterze kwasowym (zazwyczaj na bazie kwasu solnego lub fosforowego), ponieważ środowisko kwaśne w znacznym stopniu przyspiesza rozpad podchlorynów i w konsekwencji zwiększa ilość wydzielanego chloru co może być już niebezpieczne dla zdrowia ponieważ może dojść do zwiększenia stężenia chloru w powietrzu w krótkim czasie. Poleceam to uwadze również wszystkim tym którzy do sprzątania łazienek używają różnych środków. Sugeruję w takim przypadku lekturę etykiety i analizę składu, jeżeli mamy dwa środki jeden zasadowy a drugi kwaśny to nie radzę ich mieszać. Najbezpieczniej po prostu używać jednego środka.