Polski Serwis Naukowy - OnLine od 1999 roku
RSS
Czwartek, 31 maja 2012
Petronia, Bożysława, Ernestyna, Teodor
 1891: budowa Kolei Transsyberyjskiej
 1970: zagłada miasta Yungay w Peru
 WHO: Dzień bez Papierosa
Nowe publikacje
Post dodany: |14 Paź 2006|, 2006 20:01
Data rejestracji: 14 Paź 2006 postów: 2
Witam
Jestem początkującym w dziedzinie fizyki, ale nie potrafie dać sobie rady z kilkoma zadaniami - moje rozważania są błędne a nikt nie potrafi mi pomoc.
Jeśli ktoś potrafi zrobić choć jedno z poniższych 3 zadań bardzo prosze o pomoc.
1)
Korzystając z równan ruchu Newtona wyprowadzić wzory opisujące:
- ruch jednostajnie zmienny
- spadek swobodny w polu grawitacyjnym
- rzut pionowy do góry w polu grawitacyjnym
- rzut poziomy w polu grawitacyjnym
- rzut ukośny w polu grawitacyjnym
2)
Dźwig samojezdny porusza się po torze prostym ze stałą prędkością Vox. Jednocześnie hak dźwigu unoszony jest ku górze z przyspieszeniem ay. Napisać równania ruchu haka, oraz równanie toru po jakim porusza się hak. W jakiej odległości od położenia wyjściowego, licząc w kierunku osi OX, znajdzie się hak, jeśli osiągnął on wysokość yo? Wykonac przyblizony wykres toru haka (y)x
3)
Z jaką prędkością poziomą V1 powinien lecieć lotnik na wysokości h nad ziemią, w chwili gdy przelatuje on nad punktem A, aby puszczony przez niego ładunek trafił w uciekający z prędkością V2 pociąg, który znajduje się w odległości d od A na linii równoległej do linii lotu?rozważyć przypadek, gdy pociąg porusza się w strone przeciwną.
Post dodany: |14 Paź 2006|, 2006 22:34
Data rejestracji: 15 Lis 2005 postów: 606
Jaki ma być poziom tych zadań? Licealny czy akademicki?

Profil PW
»więcej
Opis: Teoretyk
Post dodany: |15 Paź 2006|, 2006 09:34
Data rejestracji: 14 Paź 2006 postów: 2
akademicki, bo jestem na pierwszym roku i przeskok materialowy ze szkoly sredniej jest tak duzy ze nie daje sobie rady zwlaszcza ze w tydzien sie nie da nauczyc fizyki calej