• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Nagrodzono autorki najlepszych prac magisterskich nt. promocji Polski

    07.12.2011. 00:25
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    Autorki najlepszych prac magisterkich nt. kształtowania wizerunku miast, wykorzystania zamków jako hoteli oraz... "szaletów miejskich w przeddzień Euro" zwyciężyły w konkursie "Teraz Polska Promocja". Nazwiska laureatek ogłoszono na wtorkowej gali w Warszawie.


     


    Laureatką I nagrody została Marta Jankowska z Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu za pracę pt. "Kształtowanie wizerunku miasta w oparciu o elementy jego tożsamości - studium przypadków z wyróżnieniem Poznania".

    Jankowską interesowała "świadoma promocja miasta", która polega na szukaniu w nim charakterystycznych elementów. "Chciałam zwrócić uwagę, że nie można powiedzieć: nasze miasto jest nijakie. Miasto ma różne nowe oblicza, a te często można dostrzec dopiero w rozmowach z mieszkańcami. Pracownik biura promocji, który działa niejako z zewnątrz, nie konfrontując swojego podejścia z odczuciami mieszkańców, może mieć z tym problem" - tłumaczyła PAP laureatka, która przygotowując pracę przepytała niemal 600 Polaków o "wyróżniki" ich miast.

    O tym, jak ważny dla tworzenia wizerunku miasta jest sposób postrzegania go przez własnych mieszkańców, świadczy przykład Łodzi, w której przez długi czas był problem z wizerunkiem - zauważa Jankowska. - Tymczasem badania wizerunkowe pozwoliły stwierdzić, że jest to +miasto przemysłów kreatywnych+. Mieszkańcy Łodzi są wyjątkowo kreatywni, zajmują się designem, kulturą, filmem, modą. Wielu mieszkańców nie wiedziało, jak dużo pomysłów i patentów powstało w Łodzi. Na tej podstawie powstała kampania outdoorowa wykorzystująca zapytania +czy wiesz, że Łodzi powstało to albo to+".

    Marta Jankowska zapewnia, że nadal chce się zajmować promocją. "Jeśli chodzi o miasta, uczyniono postęp. Mamy jednak wciąż problem z promocją Polski. Rozpoznawalność polskich znaków jest praktycznie żadna. Musimy organizować wydarzenia zagraniczne, które sprawią, że będziemy bardziej rozpoznawalni; nie wstydzić się, że jesteśmy Polakami, mamy dużo ciekawych produktów" - mówiła.

    Druga nagroda przypadła Annie Zioło, absolwentce kierunku Zarządzanie w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego za pracę "Zabytkowe zamki województwa podkarpackiego jako obiekty hotelarskie". Z jej obserwacji wynika, że zabytkowe zamki mają duży potencjał turystyczny i interesuje się nimi coraz większa liczba turystów. "Ludzie cenią sobie wyjątkowy klimat i historyczny charakter tych miejsc. Ich zaletą jest położenie z dala od dużych ośrodków, w ciszy i spokoju. Zauważyłam, że zamki podkarpackie oferują usługi na wysokim poziomie, brak im jednak infrastruktury sportowo-rekreacyjnej, szczególnie basenów, gabinetów masaży czy odnowy biologicznej" - opowiadała PAP autorka pracy.

    Laureatka III nagrody, Malwina Kołodziej z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, w swojej pracy zajęła się problemem "szaletów w przestrzeni miejskiej w przeddzień EURO 2012". "Szalety publiczne - to temat tabu. A nie wiadomo dlaczego, bo ten problem dotyczy wszystkich, i to na codzień" - podkreśliła w rozmowie z PAP. - Trudno sobie wyobrazić, jak będą wyglądały ulice przy takiej ilości turystów, jaka tu zjedzie na Euro. Zwłaszcza kiedy właściciele pozamykają kina, teatry i lokale, w których funkcjonują publicznie dostępne toalety".

    "Jestem architektem krajobrazu. Mam nadzieję, że problem nie zostanie rozwiązany za pomocą przenośnych toalet, które są koszmarem dla krajobrazu. Osobiście się na to nie zgadzam!" - powiedziała laureatka nagrody, która w swojej pracy proponuje konkretne rozwiązania. "Analizowałam centrum miasta, rynek i okolice najczęściej odwiedzane przez turystów. Zaproponowałam ścieżki, przy których można poustawiać toalety. Zaprojektowałam też formę, dzięki której szalet będzie nie tylko funkcjonalny, ale i ciekawy, a także dostępny dla niepełnosprawnych. To rozwiązanie podane na tacy".

    Podczas gali przyznano też nagrody specjalne. Nagroda Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypadła Ewie Wlekłej z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu za pracę "Stan i perspektywy rozwoju turystyki wiejskiej w Rzeczpospolitej Ptasiej". Nagroda Ministerstwa Rozwoju Regionalnego trafiła do Aleksandry Wycisk z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, autorki pracy "Jak się promować? Kreowanie marki miejskiej i jej społeczna recepcja. Przykład metropolii Silesia".

    Nagrodę Ministerstwa Sportu i Turystyki dostała Agnieszka Świątkiewicz z Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy za pracę "Park rozrywki jako czynnik rozwoju turystyki na przykładzie parku Globalna Wioska w gminie Łysomice". Z kolei resort spraw zagranicznych nagrodził Agnieszkę Stanisławską z Uniwersytetu im. A.Mickiewicza w Poznaniu za pracę "Proces brandingu narodowego. Polska na tle wybranych doświadczeń zagranicznych".

    Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono pięćdziesiąt prac magisterskich. Kapituła konkursu oceniała je m.in. pod kątem innowacyjności tematyki, praktycznej przydatności wyników i możliwości kontynuowania badań. Autorów najlepszych prac czekały nagrody o łącznej wartości ok. 50 tys. zł. Z roku na rok zgłoszone prace są coraz lepsze - ocenił przewodniczący Kapituły Konkursu prof. Alojzy Nowak. - Coraz mniej w pracach tych widać kompleksów. Dziś młodzież z nich nas wyprowadza. Prace nie są już tylko studiami literaturowymi, ale zalążkami większych prac badawczych" - skomentował.

    Konkurs organizują Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych i Polska Organizacja Turystyczna. Patronat honorowy nad konkursem objęły resorty: gospodarki, spraw zagranicznych, sportu, rozwoju regionalnego, rolnictwa, nauki oraz Narodowy Bank Polski.

    PAP - Nauka w Polsce

    zan/ tot/bsz



    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    Ministerstwo Gospodarki – ministerstwo kierujące działem gospodarka. Do 2005 kierowało dodatkowo działami praca i rozwój regionalny, powstało wówczas z połączenia ministerstw gospodarki, pracy i polityki socjalnej, współpracy z zagranicą. Od 31 października 2005 Ministerstwo zostało podzielone na resorty: Gospodarki, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Do 2007 ministerstwo kierowało także działem turystyka, który 23 lipca został przekazany do Ministerstwa Sportu. Leszek Korporowicz - socjolog. Profesor Instytutu Bliskiego i Dalekiego Wschodu Uniwersytetu Jagiellońskiego, Wydziału Nauk Społecznych Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego oraz Katedry Stosowanych Nauk Społecznych Politechniki Śląskiej. W latach 2010-2012 dyrektor Instytutu Bliskiego i Dalekiego Wschodu Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 1983 do 2008 r. pracownik naukowy w Zakładzie Socjologii Kultury Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Uczeń i współpracownik jednej z najbardziej cenionych postaci współczesnej polskiej socjologii, prof. Antoniny Kłoskowskiej. Praca doktorska opublikowana przez Oficynę Naukową w 1993 r. pt. Tworzenie sensu. Język, kultura, komunikacja. Praca habilitacyjna opublikowana przez Instytut Socjologii w 1996 r. pt. Osobowość i komunikacja w społeczeństwie transformacji podejmowała problematykę kulturowych wymiarów globalizacji, wielokulturowości. Autor prowadzi w Zakładzie Socjologii Kultury badań nad komunikacją międzykulturową, przeobrażeniami wartości społecznych oraz nad dynamiką rozwoju kulturowego jednostki oraz grup, procesami kształtowania tożsamości kulturowej. W latach dziewięćdziesiątych prof. Korporowicz uczestniczył w rozwoju polskich badań ewaluacyjnych (studiów nad badaniem wartości i skuteczności programów społecznych). Pod jego redakcją ukazała się wydana przez Oficynę Naukową w 1997 r. praca pt. Ewaluacja w edukacji; inicjował powstanie Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego. Do 2009 roku był prorektorem Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego. Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu (CITTRU) powstało w 2003 roku. Rolą tej jednostki Uniwersytetu Jagiellońskiego jest wspieranie rozwoju nowoczesnej nauki m.in. poprzez marketing innowacji i badań naukowych, popularyzację wiedzy i promocję nowych metod komunikacji naukowej oraz aplikowanie o fundusze na rozwój uczelni.



    Centrum Obsługi Inwestora (COI) – sieć 16 jednostek, znajdująca się głównie w strukturach Urzędów Marszałkowskich oraz Agencji Rozwoju Regionalnego, powstała w latach 2004-2005 w ścisłej współpracy Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych z marszałkami województw. COI zostały utworzone w celu wsparcia przyciągania Bezpośrednich Inwestycji Zagranicznych do poszczególnych regionów. Usługi COI związane z obsługą inwestorów są nieodpłatne. Dobry Wzór – konkurs na najlepiej zaprojektowane produkty i usługi na polskim rynku. Organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Jest przygotowywany i prowadzony zgodnie z zasadami określonymi przez ICSID (International Council of Societies of Industrial Design). Od samego początku, stałym elementem konkursu jest monitoring polskiego rynku. Eksperci Instytutu Wzornictwa Przemysłowego wyszukują i dopuszczają do konkursu dostępne na polskim rynku produkty i usługi. Nagrodą w konkursie jest znak i certyfikat Dobry Wzór. Konkurs istnieje na rynku od 1993 roku i jest pierwszą polską nagrodą za wzornictwo. Od 1995 roku swoją nagrodę: Wzór Roku, przyznaje Minister Gospodarki. Największe zmiany w Dobrym Wzorze zaszły w 2006 roku, kiedy po raz pierwszy w konkursie mogły wziąć udział również produkty producentów zagranicznych. Od tego momentu polskie produkty i polscy przedsiębiorcy konkurują z zagranicznymi markami. Od tego roku również swoją nagrodę – Designer Roku dla najlepszego polskiego projektanta – przyznaje prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. Mamy już sześciu projektantów – Designerów Roku. Są nimi Marek Adamczewski (2007), Tomasz Rudkiewicz (2008), Andrzej Śmiałek (2009), Tomasz Augustyniak (2010), Marek Liskiewicz i Triada Design (2011) oraz Piotr Kuchciński (2012). Produkty, niezależnie od kraju pochodzenia, są oceniane w 3 sferach: domu, pracy i publicznej. Od 2010 roku wprowadzona została nowa sfera usług. Od 2013 roku zgłoszone do konkursu produkty i usługi oceniane są w 7 kategoriach: DOM PRACA SFERA PUBLICZNA USŁUGI NOWE TECHNOLOGIE GRAFIKA UŻYTKOWA i OPAKOWANIA NOWE MATERIAŁY PRODUKCYJNE W każdej kategorii jury wyłania laureatów i przyznaje nagrody Dobry Wzór. Minister Gospodarki nagradza znakiem Wzór Roku najlepszy polski produkt lub usługę, a prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego wyróżnia najlepszego projektanta tytułem Designer Roku.

    Europejska Stolica Sportu jest to honorowy tytuł nadawany na rok jednemu z europejskich miast. Tytuł ten nadawany jest przez ACES. Tytuł ten przyznawany jest miastu za rozwój sportu, promocji zdrowia oraz za rozwój życia sportowego wśród mieszkańców miasta. Miasto, które otrzymało ten tytuł musi promować wydarzenia sportowe oraz zachęcać młodych ludzi do uprawiania sportu. Miasto te musi także nominować dwa miasta powyżej 500 tys. mieszkańców do tego tytułu w następnych latach, a także wyznaczyć jedną osobę do komisji, zajmującej się wybraniem zwycięzcy w przyszłym roku. Problem Apoloniusza – problem matematyczny polegający na stworzeniu okręgu stycznego do trzech innych okręgów (Rys. 1). Apoloniusz z Pergi przedstawił i rozwiązał ten problem w swojej pracy Ἐπαφαί (Epaphaí, "Styczności"); praca ta zaginęła, jednak raport na temat jej wyników, który wykonał Pappus z Aleksandrii, przetrwał. Dla dowolnych trzech okręgów można stworzyć 8 różnych okręgów, które będą do nich styczne (Rys. 2).

    Gra Roku – nagroda corocznie przyznawana przez Kapitułę Konkursu dla najlepszej w Polsce gry planszowej. Pierwotnie w latach 1985 -1993 nagroda była przyzwana przez magazyn "Świat Młodych". Ponownie pomysł przyznawania nagrody narodził się z końcem 2004 roku na forum dyskusyjnym portalu tematycznego Gry-Planszowe.pl. Tytuł Gra Roku jest przyznawany przez kapitułę konkursową najlepszej w Polsce grze planszowej, karcianej lub towarzyskiej skierowanej do młodzieży i dorosłych i wydanej w roku poprzedzającym rok, w którym przyznawana jest Nagroda. Celem przyznawania Nagrody jest popularyzacja gier planszowych w Polsce oraz promocja najlepszych tytułów wydanych w kraju.

    Dodano: 07.12.2011. 00:25  


    Najnowsze