• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Studentki SGH najlepsze w polskiej edycji Henkel Innovation Challange

    05.04.2012. 06:04
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    Ola Bałdos i Ewa Żerebiec z warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej zwyciężyły w polskim finale tegorocznej edycji konkursu Henkel Innovation Challange. Pod koniec kwietnia będą rywalizowały o wygraną i atrakcyjne nagrody podczas światowego finału w Warszawie.

    W finale polskiego etapu konkursu studentki SGH - jako zespół Future Makers - pokonały siedem innych drużyn z całej Polski. Zwyciężczynie mają po 22 lata, na co dzień Ola Bałdos kształci się na kierunku Finanse i Bankowość, a Ewa Żerebiec na kierunku Zarządzanie.

    Do konkursu firmy Henkel zgłosiły innowacyjną koncepcję produktu z grupy środków czyszczących o nazwie F2. Produkt ten cechuje niezwykła szybkość działania - stąd nazwa nawiązująca do F1 - najbardziej prestiżowych wyścigów samochodowych na świecie. F2 czyści błyskawicznie i skutecznie toalety, uwalniając ich właścicieli od potrzeby szorowania zabrudzonych powierzchni.

    "Wyróżniliśmy zespół Future Makers, który nie tylko przedstawił ciekawą koncepcję produktu, ale także zaprezentował ją w sposób przekonujący. Ola Bałdos i Ewa Żerebiec wykazały się ponadprzeciętnymi umiejętnościami marketingowo-sprzedażowymi - powiedziała dyrektor ds. HR Henkel Polska i członkini jury Agnieszka Bielawska.

    Międzynarodowy finał Henkel Innovation Challenge, w którym główną nagrodą są bilety dookoła świata oraz dodatkowo vouchery podróżne o wartości 1000 euro dla każdego członka zwycięskiej drużyny, odbędzie się między 25 a 28 kwietnia w Warszawie. Do tego czasu finalistki z Polski dopracują swoją prezentację, korzystając z możliwości konsultacji z menedżerami polskiego oddziału firmy Henkel.

    Henkel Innovation Challenge (HIC) to międzynarodowy konkurs firmy Henkel, w którym mogą brać udział studenci wszystkich kierunków i uczelni. Konkurs odbywa się w dwóch etapach: krajowym i międzynarodowym. Zadaniem uczestników jest opracowanie innowacyjnego pomysłu na produkt zgodnego z potrzebami konsumentów przyszłości, żyjących w świecie roku 2030 roku.

    PAP - Nauka w Polsce

    ekr/ ula/


    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    Henkel CEE, rejon Grupy Henkla obejmujący Region Europy Środkowo-Wschodniej, w którego skład wchodzi również Polska. Jest ona rejonem największym i najszybciej rozwijającym się spośród regionów Grupy Henkel. Współtworzy go 29 krajów, między innymi: Schwarzkopf – marka pierwszego na świecie szamponu do mycia włosów, należąca do koncernu Henkel . Nazwa marki pochodzi od założyciela firmy - Hansa Schwarzkopfa Henkel KGaA to międzynarodowy koncern chemiczny, z główną siedzibą w Düsseldorfie, w Niemczech. Specjalizuje się w produkcji środków pomocniczych i higienicznych do domowego i przemysłowego użytku.

    Persil – nazwa handlowa pierwszego na świecie proszku do prania. Rozpoczęcie jego produkcji oraz zastrzeżenie nazwy przez firmę Henkel miało miejsce w 1907 r. Najważniejszymi składnikami Persilu były nadboran sodu (jako źródło aktywnego tlenu do wybielania) i krzemian sodu. Od początków niemieckich nazw anionów (odpowiednio perborat i silikat) tych związków powstała nazwa produktu. Racibórz Lokomotywownia – nieczynny przystanek kolejowy położony na trasie kolejowej między stacją Raciborzem a Raciborzem Studzienną posiadający jeden peron na poszerzonym nasypie kolejowym. Tuż przy nasypie kolejowym od strony północno-zachodniej znajduje się kompleks zakładów produkujących proszki do prania, kwas ABS oraz mydło- VVF Sp. z o.o. i Henkel Polska Sp. z o.o., od strony południowo-wschodniej natomiast hala zakładu remontu wagonów towarowych, nieco dalej w tym samym kierunku znajduje się nieczynna lokomotywownia. W niewielkiej odległości od tego przystanku znajduje się także zakład Rafako dlatego był to ważny przystanek skracający drogę do pracy wielu pracownikom dojeżdżającym pociągiem z kierunku Głubczyc do tych zakładów.

    Open Innovation – pojęcie zaproponowane przez profesora i dyrektora wykonawczego Centrum Open Innovation na Uniwersytecie w Berkeley Henriego Chesbrougha. Najważniejszym punktem tej koncepcji jest to, że w świecie szeroko rozpowszechnianej wiedzy, firmy nie mogą wyłącznie polegać na swoich własnych badaniach, ale powinny nabywać patenty lub licencje na wynalazki i inne nowatorskie rozwiązania od innych firm. Ponadto firmy powinny udostępniać swoje wynalazki, których nie wykorzystują, innym podmiotom na zasadzie sprzedaży licencji, tworzenia konsorcjów czy firm typu spin-off. Przeciwnym do Open Innovation jest pojęcie closed innovation, odnoszące się do procesu ograniczenia użycia wewnętrznych zasobów innowacyjnych rozwiązań tylko do własnej firmy i nie korzystania z zasobów z zewnątrz. Największe firmy promujące rozwiązanie Open Innovation to m.in. Procter & Gamble i InnoCentive. Zwycięzcy Konkursu Piosenki Eurowizji – 61 piosenek wygrało Konkurs Piosenki Eurowizji. Konkurs, który jest nadawany co roku od 1956 roku, jest jednym z najdłuższych programów telewizyjnych na świecie. Zwycięzca konkursu wybierany jest na różne sposoby: przez przyznawanie punktów, przez jury lub przez telewidzów. Kraj, który otrzyma najwięcej punktów, zostaje ogłoszony zwycięzcą. Pierwszy Konkurs Piosenki Eurowizji Lys Assia nie wygrała na punkty, ale dzięki zdobyciu głosów (po dwa z każdego kraju) i wówczas ogłoszono zwycięzcę.

    Teksańska masakra piłą mechaniczną: Następne pokolenie (ang. The Return of the Texas Chainsaw Massacre aka The Texas Chainsaw Massacre: Next Generation, 1994) – amerykański film fabularny, kolejna część filmów z cyklu opowieści o rodzinie kanibali z Teksasu. Reżyserem czwartej odsłony Teksańskiej masakry piłą mechaniczną został Kim Henkel, współscenarzysta pierwowzoru. Film łączy w sobie elementy horrorowego slashera oraz absurdalnej czarnej komedii. Mr World - konkurs sprawdzający poziom męskości i dżentelmeństwa mężczyzn rozgrywany nieregularnie od 1996 roku. Pomysłodawczynią i organizatorką wyborów jest Julia Morley prowadząca również konkurs Miss World. Konkurs odbywa się nieregularnie, raz na 2 do 3 lat, ale jego pomysłodawcy poważnie zastanawiają się na przeprowadzaniem go co roku. Dylemat ten wiąże się z niespodziewanie wielką popularnością konkursu. Jak na razie ostatnią edycję konkursu w 2010 roku, obejrzało w telewizji 1,4 mld ludzi. Podobnie jak w wypadku Miss World, panowie biorący udział w wyborach najprzystojniejszego mężczyzny zostają poddani testom sprawdzającym ich wszechstronność, zaliczają się do nich konkurs talentów, zawody sportowe oraz pokaz mody, zwłaszcza pokaz strojów kąpielowych, który jest najbardziej popularnym elementem męskich konkursów piękności. Zwycięzca podpisuje kontrakty reklamowe i otrzymuje możliwość wystąpienia na prestiżowych pokazach mody, dostaję również bonifikatę pieniężną będącą równowartością ok. 40 tys. euro. Warunki jak musi spełniać kandydat na Mistera World, są podobne do tych z konkursu Miss World, jednak nieznacznie się od nich różnią. Kandydat musi spełniać podane warunki :

    Adam White (ur. 8 listopada 1989) – australijski siatkarz, gra na pozycji atakującego. Karierę rozpoczynał w Queensland. Obecnie reprezentuje barwy klubu Lang Henkel Volley.

    Daria Kinzer (ur. 29 maja 1988 w Aschaffenburgu, Niemcy) – chorwacka wokalistka, reprezentantka Chorwacji na 56 Konkursie Piosenki Eurowizji 2011 który odbył się w Düsseldorfie. Piosenkarka wzięła udział w konkursie Dora organizowanym przez chorwacką telewizję HRT który miał na celu wyłonić reprezentanta Chorwacji na konkurs Eurowizji. Po kilku tygodniach zmagań, w marcu 2011 roku, Daria zwyciężyła z piosenką „Lahor”, autorstwa Borisa Đurđevića. Na Eurowizji, w pierwszym półfinale konkursu, który odbył się 10 maja, piosenkarka zaprezentowała angielską wersję swojej piosenki – „Celebrate”. Nie udało jej się awansować do finału konkursu – zajęła 15. miejsce w półfinale.

    Copa América 1979 – trzydzieste pierwsze mistrzostwa kontynentu południowoamerykańskiego odbyły się w 1979 roku. Wzięło w nich udział 10 reprezentacji narodowych. Po raz drugi z rzędu turniej nie rozgrywano w jednym państwie, lecz we wszystkich krajach uczestników turnieju. Drużyny podzielono na trzy trzyzespołowe grupy. Zwycięzcy grup awansowali do półfinałów, gdzie czekał poprzedni zwycięzca turnieju – zespół Peru, zaś zwycięzcy tej fazy awansowali do finału (zarówno w półfinale, jak w finale rozgrywane były dwumecze). Copa América 1983 – trzydzieste drugie mistrzostwa kontynentu południowoamerykańskiego odbyły się w 1983 roku. Wzięło w nich udział 10 reprezentacji narodowych. Po raz trzeci z rzędu turniej nie rozgrywano w jednym państwie, lecz we wszystkich krajach uczestników turnieju. Drużyny podzielono na trzy trzyzespołowe grupy. Zwycięzcy grup awansowali do półfinałów, gdzie czekał poprzedni zwycięzca turnieju – zespół Paragwaju, zaś zwycięzcy tej fazy awansowali do finału (zarówno w półfinale, jak w finale rozgrywane były dwumecze).

    Zarządzanie innowacjami (angielski: Innovation Management, Managing Innovation) - specjalność naukowa w obszarze nauk ekonomicznych podejmująca problematykę innowacji w przedsiębiorstwach.

    Dodano: 05.04.2012. 06:04  


    Najnowsze