• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Wypełnianie luki w standardach łańcuchów dostaw

    25.11.2009. 15:12
    opublikowane przez: Maksymilian Gajda

    Jeżeli produkty nie są monitorowane od punktu pochodzenia do punktu sprzedaży nie ma możliwości, aby zlokalizować miejsce i sposób pojawienia się problemu z danym produktem. Monitorowanie produktów przez całą ich podróż do ostatecznego miejsca przeznaczenia ma zasadnicze znaczenie, jeżeli światowe łańcuchy podaży i popytu mają dostarczać produkty najwyższej jakości. Trzyletni projekt BRIDGE (Budowanie rozwiązań identyfikacyjnych opartych na częstotliwości radiowej w globalnym środowisku) otrzymał wsparcie w kwocie 7,5 mln EUR, aby podjąć to wyzwanie i opracować nowe techniki monitorowania za pomocą technologii fal radiowych.

    Problemy z transportem towarów takie jak opóźnienia, skażenie czy zmiany temperatury mogą spowodować, że stan produktów docierających do miejsca przeznaczenia ulegnie pogorszeniu, a szczególnie wrażliwe pod tym względem są towary łatwo psujące się takie jak żywność czy środki farmaceutyczne. Potrzebny jest globalny system, który umożliwia monitorowanie towarów od miejsca produkcji do punktu sprzedaży.

    Projekt BRIDGE, największy jak dotąd tego typu projekt, podjął to wyzwanie, prowadząc przez trzy lata badania nad sposobami udoskonalenia procesu monitorowania produktów w ramach krajowych i międzynarodowych łańcuchów podaży i popytu.

    Dofinansowanie, jakie partnerzy projektu BRIDGE otrzymali z Szóstego Programu Ramowego (6PR), przeznaczono na badania, rozwój i zademonstrowanie korzyści ze stosowania technologii RFID (identyfikacji drogą fal radiowych) jako sposobu identyfikacji lub monitorowania przedmiotów za pomocą fal radiowych.

    Koordynatorem konsorcjum BRIDGE był belgijski oddział światowej organizacji standaryzacji GS1 - instytucji, która pracuje nad doskonaleniem międzynarodowych standardów globalnych łańcuchów podaży i popytu. System GS1 jest obecnie najpopularniejszym na świecie systemem standardów w łańcuchu dostaw. Wśród 29 pozostałych partnerów znalazły się uczelnie wyższe, przedsiębiorstwa, dostawcy rozwiązań i cztery inne organizacje GS1.

    W ramach BRIDGE wdrożono i przetestowano system monitorowania leków wykorzystujący globalną sieć EPC (elektroniczny kod produktu), będącą wspólną inicjatywą GS1 i GS1 US, której celem jest osiągnięcie standaryzacji EPC na skalę globalną.

    Wykorzystano system dwuwymiarowych kodów kresowych DataMatrix GS1, dzięki któremu każda paczka środków farmaceutycznych była monitorowana za pomocą niepowtarzalnych numerów seryjnych. Konsorcjum było wówczas w stanie monitorować każdą paczkę od miejsca pochodzenia do miejsca dostawy w szpitalach i aptekach.

    Niektóre palety ze środkami medycznymi zostały również wyposażone w GPS (Global Positioning System), który wykorzystuje satelitarną technologię monitorowania w celu kontrolowania granicznego i morskiego ruchu towaru.

    Struktury stworzone przez konsorcjum BRIDGE są obecnie wykorzystywane przez Europejską Federację Przemysłu i Stowarzyszeń Farmaceutycznych (EPFIA), a Kalifornijska Agencja ds. Żywności i Leków w USA rozważa wykorzystanie ich jako być może pierwszego globalnie przyjętego systemu monitorowania w przemyśle farmaceutycznym.

    Jak stwierdza Gerald Santucci, kierownik komórki RFID przy Komisji Europejskiej: "Dzięki przełomowym pracom, które przenoszą technologię z sieci laboratoryjnej i ery analogowej na rynek masowy i do świata cyfrowego, konsorcjum BRIDGE wniosło wartościowy wkład w branżę i społeczeństwo, głównie w Europie, ale także w perspektywie globalnej".

    David Lyon, kierownik handlowy EPCglobal, GS1 UK (partner projektu BRIDGE), dodaje: "Projekt BRIDGE przeniósł wiele "przyszłych niezbędników RFID" z naukowego artykułu na stół warsztatowy."

    rdo: CORDIS

    informacji: BRIDGE: http://www.bridge-project.eu/ ECPglobal: http://www.epcglobalinc.org/home Kategoria: Wyniki projektów
    Źródło danych: eHealthEurope
    Referencje dokumentu: Na podstawie informacji uzyskanych z eHealthEurope
    Indeks tematyczny: Koordynacja, wspólpraca; Opieka zdrowotna/służby zdrowia ; Technologie informacyjne i komunikacyjne ; Przetwarzanie informacji, systemy informacyjne; Badania Naukowe RCN: 31503   W góre . O tym serwisie . Serwisy CORDIS . Helpdesk . © . Ważne informacje prawne Administratorem witryny CORDIS jest Urząd Publikacji

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    Ivy Bridge – mikroarchitektura procesorów firmy Intel stworzona w nowym wymiarze technologicznym 22 nm, będąca modyfikacją i następcą mikroarchitektury Sandy Bridge. Produkcja procesorów Ivy Bridge rozpoczęła się w trzecim kwartale 2011 roku, na rynek zostały zaś wprowadzone 29 kwietnia 2012 roku (modele czterordzeniowe) oraz 31 maja 2012 roku lub później (modele dwurdzeniowe). Jednocześnie Intel wydał nowe chipsety serii 7 do obsługi tych procesorów, które wprowadzają natywną obsługę magistrali USB 3.0. Procesory Ivy Bridge są wstecznie kompatybilne z platformami Sandy Bridge, gdyż wykorzystują te same gniazda. Jednak do poprawnego działania na tych platformach mogą wymagać aktualizacji BIOSu, ponadto niektóre chipsety Sandy Bridge (Q65, Q67 i B65) w ogóle nie obsługują procesorów Ivy Bridge. W laptopach taka wymiana procesora przeważnie jest niemożliwa właśnie ze względu na chipset. Bezproblemowa jest natomiast wymiana procesora w drugą stronę, czyli każda płyta główna stworzona do obsługi procesorów Ivy Bridge, będzie również obsługiwać te starsze modele. Następcą tej mikroarchitektury jest Haswell. Hungerford Bridge jest mostem kolejowym nad Tamizą w Londynie, leżącym pomiędzy Waterloo Bridge a Westminster Bridge. Obecny most składa się z konstrukcji stalowych belek z przebiegającymi pośrodku torami kolejowymi, ta część mostu jest nazywana Charing Cross Bridge, zaś na lewym i prawym krańcu mostu umiejscowione są chodniki przeznaczone dla pieszych nazywane Golden Jubilee Bridges. Pierwotnie most został zaprojektowany przez brytyjskiego inżyniera Isambarda Kingdom Brunela jako most dla pieszych w 1845 r. W 1859 r. most ten został zakupiony przez przedsiębiorstwo kolejowe w celu przedłużenia South Eastern Railway do nowo wybudowanej stacji kolejowej Charing Cross. Wówczas niezbędna była przebudowa mostu dla potrzeb ruchu pociągów, nowy most został zaprojektowany przez Johna Hawkshawa i został wykonany z kutej stali. W latach 90. XX wieku przystąpiono do wymiany chodników dla pieszych na nowe bardziej trwałe i wytrzymałe, dzięki czemu ta część mostu zyskała nową nazwę Hungerford Footbridges. Na moście zamontowane jest również oświetlenie. bridge, brctl – oprogramowanie będące częścią jądra systemu operacyjnego Linux służące do emulacji mostów sieciowych. Za pomocą bridge możliwe jest tworzenie mostów, które na zewnątrz wyglądają jak przełączniki sieciowe. Interfejsy sieciowe włączone do mostu zachowują się jak porty przełącznika – za ich pomocą można łączyć w OSI warstwie 2 segmenty sieci Ethernet. Aplikacją z przestrzeni roota służącą do konfiguracji bridge jest brctl kontrolującą np. br0 .

    Bridge Builder jest serią gier komputerowych rozwijanych i publikowanych przez Chronic Logic. Bridge Builder jest pierwszą z serii gier, której kontynuacją są Pontifex, Pontifex 2 (później przemianowany na Bridge Construction Set), oraz Bridge It. Celem każdej z tych gier jest takie skonstruowanie mostu, aby mógł przejechać po nim pociąg a jednocześnie aby koszty nie przekroczyły określonej kwoty. Bridge Builder, który nie jest już wspierany, rozprowadzany na zasadzie freeware i posiada widok w dwóch wymiarach, jego sequele posiadają widok trójwymiarowy, ale do darmowego użytku dostępne są jedynie w formie dema; pełne wersje muszą zostać zakupione ze sklepu internetowego Chronic Logic. London Bridge (51°30′29″N 0°05′16″W/51,508056 -0,087778) jest mostem w Londynie, na Tamizie, łączącym dzielnice Southwark i City of London. Często mylony jest z mostem Tower Bridge. W średniowieczu był murowaną budowlą na której znajdowały się sklepy, a nawet niewielkie budynki. Wymagał on jednak ciągłych napraw, co dało początek piosence dla dzieci London Bridge is falling down (Most Lodyński wali się). Most przetrwał do 1832 roku, a współcześnie został zrekonstruowany w Arizonie, jako atrakcja turystyczna. Most Londyński był jedynym mostem nad Tamizą aż do 1750 roku, kiedy to powstał Westminster Bridge. Obecne przejście zostało otwarte dla ruchu w 1973 roku.

    LGA 1155 (inaczej Socket H2) - gniazdo procesora firmy Intel dla procesorów z serii Sandy Bridge i Ivy Bridge. LGA 1155 nie jest wstecznie kompatybilna z LGA 1156 pomimo tego, że różnica w pinach pomiędzy tymi dwoma gniazdami wynosi tylko jeden pin. Millbank Millennium Pier – przystań na zachodnim brzegu Tamizy w Londynie (Wielka Brytania), obsługiwana przez statki działające na podstawie licencji London River Services. Położona jest pomiędzy Lambeth Bridge i Vauxhall Bridge.

    Jffnms (ang. Just for Fun Network Management System) jest to system do monitorowania oraz zarządzania siecią, który pozwala na gromadzenie, przetwarzanie i prezentowanie informacji pochodzących z różnego rodzaju urządzeń sieciowych oraz serwerów usług. Westminster Bridge to most nad Tamizą w Londynie, między Lambeth Bridge a Hungerford Bridge, łączący dzielnice Lambeth i Westminster.Tak jak większość mostów przewieszonych nad rzeką Tamizą, tak i Westminsterski służy zarówno do przemieszczania się nim pieszo jak i obsługuje ruch samochodowy. Oryginalny Most Westminster został ukończony w 1750 roku, chociaż został całkowicie zastąpiony ostatnimi laty. Oficjalnie most został otwarty i oddany do użytku w 1862 r. Zbudowany jest on ze stalowej konstrukcji, posiadający siedem łuków, zarazem jest to jedyny most na Tamizie posiadający siedem łuków oraz jest najstarszym mostem w Londynie. Most ten pomalowano na zielono, tak jak pomalowane są siedzenia w Izbie Gmin, która umiejscowiona w Pałacu Westminster, który niemalże styka się z samym Mostem.

    William Preston Lane Jr. Memorial Bridge, potocznie Chesapeake Bay Bridge lub po prostu Bay Bridge – most nad zatoką Chesapeake w amerykańskim stanie Maryland. Mierzący niemal 7 kilometrów długości most w momencie otwarcia w 1952 roku był najdłuższą ciągłą strukturą stalową nad wodą na świecie.

    Projekt Proteus – projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007–2013. Proteus to ultranowoczesny, zintegrowany system przeznaczony do działań antyterrorystycznych i antykryzysowych realizowany przez konsorcjum wiodących ośrodków naukowo-badawczych w Polsce. Działania służb mają wspomagać m.in. trzy wielofunkcyjne roboty, samolot bezzałogowy oraz mobilne centrum dowodzenia. System ma być w całości zintegrowany, co jest innowacją w skali światowej i stanowi poważne wyzwanie dla inżynierów pracujących przy projekcie. Realizacja projektu rozpoczęła się w 2009 roku, a jego zakończenie planowane jest na rok 2013.

    JTA Skyway – kolej jednoszynowa w Jacksonville na Florydzie, w Stanach Zjednoczonych. Obsługiwana jest przez Jacksonville Transportation Authority. System składa się z toru o długości 4 km, w tym przez Acosta Bridge nad Rzeką św. Jana, która dzieli centrum Jacksonville. Każdy pociąg jest wspomagany przez ATC (Automatic Train Control) i może mieć od dwóch do sześciu wagonów. Prędkość, z jaką porusza się pociąg, wynosi 56 km/h. Koszt przejazdu między jedną z ośmiu stacji wynosi 50 centów. Old Bridge to miejscowość w hrabstwie Middlesex w stanie New Jersey w USA. Miejscowość należy do konglomeracji Old Bridge Township.

    Dodano: 25.11.2009. 15:12  


    Najnowsze