• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Warsztaty z pozyskiwania kapitału na biznes

    17.08.2010. 02:17
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    Interaktywne warsztaty dla osób, które chcę zdobyć wiedzę o zakładaniu własnego biznesu odbędą się 23 i 24 sierpnia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Ich organizatorem jest Trinity Capital Business Network (TCBN). W późniejszych terminach zajęcia będą się odbywać również w Krakowie i Warszawie.

    TCBN to cykl 50 dwudniowych warsztatów na uczelniach wyższych w różnych częściach Polski. Szkolenia rozpoczęły się w marcu tego roku i będą się odbywać na różnych uczelniach przez trzy lata. Celem zajęć jest przybliżenie studentom oraz młodym przedsiębiorcom tematyki związanej z pozyskiwaniem kapitału. Warsztaty Trinity Capital Business Network są skierowane do osób, które chcą się dowiedzieć jak założyć własną firmę lub jak znaleźć inwestora dla realizacji swoich pomysłów biznesowych.

    Podczas spotkań będzie mowa m.in.. na temat budowania relacji w firmie, źródeł pozyskania kapitału, kontaktu z inwestorem; konstruowania biznesplanu czy pozyskiwania dotacji unijnych.

    Dzięki warsztatom Trinity Capital Business Network młodzi przedsiębiorcy dowiedzą się, jak rozpocząć własny biznes, otrzymają wsparcie doświadczonych analityków biznesowych oraz dostęp do internetowej bazy wiedzy. Zyskają też możliwość późniejszych konsultacji z przedsiębiorcami z innowacyjnych branż oraz sposobność samodzielnego wyszukiwania inwestora dla swojego pomysłu.

    Udział w warsztatach jest bezpłatny dla osób zarejestrowanych.

    Projekt jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, dla osób zarejestrowanych udział jest bezpłatny.

    Zapisy odbywają się przez stronę: http://warsztaty.tcbn.pl/ LT

    PAP - Nauka w Polsce

    agt/

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    Anioł biznesu (ang. business angel w Europie, angel investor w USA) jest zamożną osobą, która przeznacza kapitał na finansowanie przedsięwzięć będących we wczesnych fazach rozwoju, w zamian za mniejszościowy pakiet udziałów w firmie. Anioły zawsze inwestują swoje własne fundusze, w przeciwieństwie do venture capitals, które zarządzają pewną pulą środków innych kapitałodawców zgromadzonych w profesjonalnym funduszu. Sieć aniołów biznesu (ang. business angels network) to organizacja tworząca platformę, w ramach której przedsiębiorca szukający finansowania dla swojego projektu, ma szansę znaleźć anioła biznesu, który wesprze go kapitałowo. Pełni ona rolę pośrednika między aniołami biznesu a pomysłodawcami, niwelując barierę informacyjną. Inwestorom zapewnia anonimowość i dostęp do najlepszych projektów (prowadzi ich selekcję) oraz profesjonalnych szkoleń, a przedsiębiorcom - wsparcie w przygotowaniu pomysłu, dopracowaniu koncepcji i dokumentacji oraz możliwość zaprezentowania projektu aniołom biznesu. Efektywność ich działania w znacznej mierze opiera się na rozbudowanym środowisku, do którego powinno należeć wielu inwestorów i pomysłodawców reprezentujących różne branże. Znaczna część sieci aniołów biznesu to instytucje non-profit, choć coraz więcej tego typu organizacji prowadzi działalność komercyjną. W Polsce sieci aniołów biznesu poszukują projektów, których potrzeby kapitałowe mieszczą się w przedziale 50 tys. – 5 mln zł. Obecnie (2011) w Polsce funkcjonuje 10 tego typu sieci: Venture Capital – termin oznaczający inwestycje na niepublicznym rynku kapitałowym znajdujących się we wczesnych fazach rozwoju. Jest to forma finansowania innowacyjnych, a przez to obarczonych ryzykiem, projektów inwestycyjnych. Celem inwestowania venture capital jest zysk wynikający z wartości przedsiębiorstwa, a nie z samej działalności produkcyjnej bądź usługowej. Przybiera ona specyficzną formę. Polega ona na zasileniu kapitałowym powstającej spółki poprzez objęcie akcji lub udziałów. Działania te powodują że kapitał do firmy nie jest wprowadzany w formie kredytu, ale w formie właścicielskiej. Inwestor oferujący finansowanie typu venture capital staje się współwłaścicielem spółki, którą finansuje. Forma i ilość akcji bądź udziałów, jaką otrzyma dostawca kapitału, wynika z wcześniejszych ustaleń pomiędzy nim a właścicielami, lub pomysłodawcami nowego rozwiązania. Inwestor przedsięwzięcia podejmuje takie same ryzyko jak pozostali udziałowcy przedsięwzięcia. W przypadku powodzenia przedsięwzięcia, razem z założycielami czy pomysłodawcami uczestniczy w jego sukcesie. Występuje pomoc menadżerska, jaką otrzymuje przedsiębiorca od inwestora, który na bieżąco uczestniczy w działaniach na rzecz rozwoju przedsięwzięcia i w praktyce staje się on partnerem przedsiębiorcy. Współpracę reguluje umowa inwestycyjna, zawierająca postanowienia dotyczące wzajemnych praw i obowiązków stron. Zakres ingerencji w działalność spółki jest większy niż w przypadku większości typów inwestycji i polegają na wzajemnym zaufaniu stron.

    Cambridge Python - projekt mający na celu pomoc młodzieży akademickiej w realizacji ich pomysłów na własną firmę. Działa zatem podobnie jak inkubator przedsiębiorczości. Projekt jest on realizowany z wykorzystaniem metod wypracowanych w Cambridge, w szczególności na Uniwersytecie Cambridge. Projekt udziela pomocy w realizowaniu pomysłów związanych z nowymi technologiami, tzw. hi-tech, głównie z dziedziny informatyki i telekomunikacji. Głównym celem projektu jest angażowanie kapitału prywatnego w najwcześniejszych stadiach procesu inkubacji przedsięwzięć biznesowych. BNI (z j. ang. Business Network International lub Institute) - organizacja rekomendacji biznesowych na zasadzie networkingu, założona w w 1985 roku przez Ivana Misnera. W roku 2013 liczyła 150 tys. członków i należała do największych tego typu organizacji na świecie.

    Coaching biznesowy - jeden z rodzajów coachingu, wspiera przedsiębiorców w rozwoju ich biznesów; skierowany jest do: właścicieli i menedżerów w małych firmach, firm rozpoczynających swoją działalność, specjalistów pracujących na prywatnej praktyce, osób prowadzących działalność gospodarczą, osób pragnących założyć własny biznes. Fab Lab (z ang. Fabrication Laboratory) - to rodzaj pracowni lub małego laboratorium, w której mamy możliwość realizacji własnych projektów i pomysłów. Jest to miejsce dla osób które chcą realizować swoje marzenia, hobby, naukę lub pracę, a potrzebują narzędzi i przestrzeni oraz wiedzy technicznej.

    Festiwal Przedsiębiorczości BOSS – wydarzenie studenckie odbywające się w Polsce od 2004 roku. Podczas VI Edycji w 2009 roku, studenci z 21 miast organizują szkolenia z umiejętności menedżerskich, spotkania z przedsiębiorcami, ludźmi biznesu, politykami i dziennikarzami. Dodatkowo w ramach festiwalu można zobaczyć i usłyszeć twórczość studencką podczas organizowanych imprez w klubach studenckich oraz w centrach handlowych. Organizatorem wydarzenia jest fundacja Studenckie Forum Business Centre Club. Kapitał duchowy (ang: Spiritual Capital) – termin odnoszący się do zasobów i wartości płynących z praktyk religijnych, moralnych i psychologicznych osób, grup i społeczeństw. Zwolennicy tego określenia porównują go do innych form kapitału (kapitał finansowy, ludzki, intelektualny itp.) występujących w ekonomii. Niektórzy badacze, jak Roberto Barro definiuje kapitał duchowy po prostu jako inne określenie wpływu generowanego przez wierzenia i praktyki religijne. Z kolei Danah Zohar postrzega szerzej kapitał duchowy jako wartości i wierzenia osobiste, społeczne i kulturowe, które stymulują kreatywność, motywują ludzi oraz zachęcają do moralnego postępowania. Często wiąże się to pojęcie z inteligencją duchową.

    B2B (ang. Business to Business) – nazwa relacji występujących pomiędzy firmami, określana często mianem „klasycznego” e-biznesu. Na światowym rynku business-to-business największą gałąź stanowią informacje biznesowe (raporty branżowe, badania konsumenckie, informacje dotyczące sieci społecznościowych) i stanowią ok. 42% wszystkich wydatków na działania b2b.

    Modelowanie procesów biznesowych (ang. business process modeling) – jest to zbiór czynności wykonywanych przez analityków procesów biznesowych w przedsiębiorstwie. Modelowanie procesów ma na celu ustalenie w jaki sposób działa dana organizacja (tak zwany stan AS-IS) i może służyć do określenia docelowego sposobu postępowania (procesy TO-BE).

    Internetowa Telewizja Miejska (i-tvm.pl) - powstała 1 stycznia 2013 roku. Organizatorem przedsięwzięcia jest spółka Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Nieruchomościami jako wsparcie pomysłu młodych ludzi, którzy zgłosili się z taką inicjatywą . Przedsięwzięcie jest finansowane ze środków Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu z programów refundacji kosztów wyposażenia i doposażenia stanowisk ze środków Funduszu Pracy. Business marketing - rodzaj marketingu danego przedsiębiorstwa, które jest nastawione na ściśle określone zarobkowanie. Przeciwieństwem business marketingu jest non-business marketing.

    Kapitał informacyjny (ang. capital of information) – całokształt zasobów informacyjnych na temat procesów zachodzących w przedsiębiorstwie (organizacji) i na rynkach, na których one działają, partnerach gospodarczych (kontrahentach), konkurentach itp. Szczególnym jego rodzajem jest kapitał zawarty w funkcjonalności i danych systemów informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwami (organizacji). Zwiększa on zdolność konkurowania poprzez szybszą identyfikację szans, łatwiejszą adaptację lub wprowadzenie nowych procesów gospodarczych, skuteczniejsze zarządzanie ryzykiem podejmowanych inicjatyw gospodarczych. Kapitał własny stanowi wartościowy odpowiednik składników majątku, do których danej jednostce przysługuje prawo własności. Wniesione zostały one do przedsiębiorstwa przez założycieli (właścicieli), którzy tym samym nabyli prawo do uczestniczenia w podziale zysku, oraz do zwrotu kapitału w razie likwidacji przedsiębiorstwa. Składniki te mogą również pochodzić z przeznaczenia części wygospodarowanego zysku na cele rozwojowe. Mogą mieć postać rzeczową lub pieniężną. Kapitały własne występują w różnej postaci w zależności od formy organizacyjno - prawnej jednostki gospodarczej.

    Dodano: 17.08.2010. 02:17  


    Najnowsze