Polski Serwis Naukowy - OnLine od 1999 roku
RSS
Piątek, 1 czerwca 2012
Konrad, Magdalena, Świętopełk, Alfons
 W 1980 telewizja informacyjna CNN rozpoczęła emisję
 Międzynarodowy Dzień Dziecka
 W 1915 urodził się Jan Twardowski
Nowe publikacje
Post dodany: |7 Cze 2005|, 2005 10:28
Data rejestracji: 07 Cze 2005 postów: 2
witam moj problem polega na tym ze jestem totalnie zielony ze statystyki i nie mam pojecia w ogole jak sie za to zabrac...
zadanko brzmi nastepująco:
na podstawie wybranego zagadnienia z rocznika statystycznego (dla danych rzeczywistych) przeprowadzic analize struktury dwoch wybranych zbiorowosci ( z tego samego czasu , rózniące sie jednostką przestrzenną ) wszystkie elementy łącznie ze splaszczeniem
generalnie chodzi mi o to:
- jak sie do tego zabrac
- przykladowo jakie zagadnienie wybrac i jakie 2 zbiorowosci
- wszystkie elementy tzn które???
bede wdzieczny za wszelką pomoc.
Post dodany: |7 Cze 2005|, 2005 15:03
Data rejestracji: 07 Mar 2005 postów: 28
Zadanie nie jest trudne. Trzeba dotrzeć do rocznika statystycznego i coś z niego wybrać. Jeśli dobrze rozumiem chodzi o zbadanie 2 cech np. jak w wybranym okresie czasu kształtowała się w Polsce uprawa buraków i produkcja telewizorów.
Jakie elementy badać:
na pewno średnią, odchylenie standardowe, medianę, modę, można kwantyle, symetrię, kurtozę, spłaszczenie - generalnie wszystko co wchodzi w tzw. statystykę opisową.
Post dodany: |7 Cze 2005|, 2005 16:02
Data rejestracji: 07 Cze 2005 postów: 2
Bardzo dziekuje. to juz wiem od czego zacząć;P
za pare dni sie za to biore. i pewnie bede mial jakis problem wiec jezeli nie bedzie to dla ciebie problem to sie zglosze po pomoc:p
pozdrawiam i dzieki raz jeszcze
Post dodany: |7 Cze 2005|, 2005 22:07
Data rejestracji: 07 Mar 2005 postów: 28
Tylko lepiej sprawdź co oznacza w tekście hasło "jednostka przestrzenna". Mam nadzieję, że nie wprowadziłam Cię w błąd.