• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Vobis partnerem społecznej kampanii Moja Pierwsza Komórka

    23.09.2008. 13:09
    opublikowane przez: Maksymilian Gajda

    16 września ruszyła wspierana przez Vobis akcja, mająca na celu rozpropagowanie wśród dzieci i ich rodziców zasad racjonalnego używania telefonów komórkowych. "Moja Pierwsza Komórka", jednocześnie ucząc i bawiąc, pokaże najmłodszym jak odpowiedzialnie korzystać z telefonu komórkowego.


    Zarejestrowanych telefonów komórkowych jest więcej niż mieszkańców Polski. Można zatem stwierdzić, że komórkę ma każdy, albo prawie każdy, a czasami nawet nie jedną. Dziecko, które rozpoczyna swoją edukację w szkole podstawowej, oprócz tornistra i worka na kapcie bardzo często zostaje przez rodziców wyposażone także w telefon komórkowy, którzy w ten sposób chcą dbać o ich bezpieczeństwo. Pomimo ogromnej popularyzacji mobilnych narzędzi, nikt do tej pory nie podjął się zadania edukacji społeczeństwa, a zwłaszcza jego najmłodszych członków w kwestii odpowiedzialnego z nich korzystania. Akcja "Moja Pierwsza Komórka" to pierwsze tego typu przedsięwzięcie.

    Bohaterem akcji jest Fonio " postać, która w zabawny sposób przedstawia zasady z zakresu bezpieczeństwa oraz odpowiedzialności związanej z posiadaniem telefonu komórkowego. Dzięki temu, niezwykle istotne treści przekazywane są dzieciom w sposób przystępny, ułatwiający ich zrozumienie i zapamiętanie.

    "Psychologowie i pedagodzy twierdzą, że edukacja w zakresie odpowiedniego radzenia sobie z telefonem komórkowym przez najmłodszych wciąż jest słabo widoczna. To bardzo przydatne urządzenie pozwala nam mieć stały kontakt z naszym dzieckiem i dzięki temu wiemy, że jest ono zawsze bezpieczne. Z taką myślą kupujemy telefon. Często jednak nie zdajemy sobie sprawy z tego, że niestety może być on wykorzystywany przez dzieci w nieodpowiedni sposób. Inicjatywa edukacyjna "Moja Pierwsza Komórka" jest niezwykle potrzebna, dlatego też z pełnym przekonaniem o jej słuszności postanowiliśmy ją wesprzeć i aktywnie włączyć się do propagowania akcji. To dla nas niezwykle ważne, pomóc rodzicom troszczyć się i dbać o najmłodszych. " " mówi Patrycja Zachara z Działu Marketingu firmy Vobis.

    Oprócz wsparcia reklamowego i finansowego Vobis służył także wiedzą ekspercką i przygotował poradnik dla rodziców opisujący niezbędne funkcje, na które należy zwrócić uwagę przy zakupie telefonu dla dziecka. Dodatkowym działaniem skierowanym do dzieci i ich rodziców było stworzenie listy telefonów komórkowych najbardziej przyjaznych i prostych w obsłudze. Vobis wytypował aparaty, które można polecić dla kilkulatka. Wśród nich znalazły się następujące modele telefonów Nokia: 1208, 1650, 1680, 3120, 5000, 5220, 5300, 5610, oraz 7070, a także telefony Sony Ericsson T280i oraz Z320i.

    "Przygotowując listę braliśmy pod uwagę prostotę obsługi, przy zachowaniu optymalnej funkcjonalności. Zebraliśmy doświadczenia użytkowników kilkunastu modeli telefonów i wytypowaliśmy te aparaty, które z powodzeniem mogą być użytkowane przez najmłodsze dzieci" " mówi Dominik Kaczmarek Business Unit Manager Mobile Solutions z Vobis.

    Akcja "Moja Pierwsza Komórka" trwać będzie około miesiąca. Przez ten czas za pomocą Fonia " maskotki akcji, firmy zaangażowane w projekt uczyć będą najmłodszych jak w racjonalny i odpowiedzialny sposób korzystać z telefonu komórkowego.

    Więcej informacji o akcji: www.vobis.pl, www.mojapierwszkomorka.pl



    Vobis SA to największa detaliczna specjalistyczna sieć sprzedaży sprzętu cyfrowego w Polsce. Firma oferuje swoim klientom najnowsze produkty i usługi renomowanych światowych marek z dziedziny zaawansowanych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych, fachowe doradztwo oraz serwis. Oferta obejmuje m.in. notebooki, komputery drukarki, monitory, oprogramowanie, GPS, palmptopy, aparaty cyfrowe, akcesoria komputerowe oraz sprzęt audio-video. Dodatkowo Vobis projektuje, produkuje i sprzedaje sprzęt pod własną marką, głównie komputery stacjonarne i akcesoria. Firma istnieje od 1992 roku, posiada ponad 200 salonów sprzedaży zlokalizowanych na terenie całego kraju (placówki zarówno własne, jak i partnerskie) oraz sklep internetowy. Vobis od lat odnosi sukcesy we wprowadzaniu na rynek nowych technologii i produktów. Jako pierwszy upowszechnił w Polsce sieci bezprzewodowe, notebooki, usługę przesyłu danych via GSM, aparaty cyfrowe, monitory TFT, GPS, nowe platformy w komputerach stacjonarnych i przenośnych.
    Głównymi producentami i dostawcami firmy są: Microsoft, Intel, HP, Samsung, Toshiba, Polkomtel, Nokia, Fujitsu-Siemens Computers, Logitech, Creative, Sony, Canon, Olympus, Lexmark, Canal Plus.

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    Vobis – sieć sklepów oraz sklep internetowy. Firma istnieje od 1992 roku, posiada ponad 200 salonów sprzedaży zlokalizowanych na terenie całego kraju. Oferuje klientom najnowsze produkty i usługi renomowanych światowych marek z dziedziny zaawansowanych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych, fachowe doradztwo oraz serwis. Oferta obejmuje m.in. notebooki, komputery, drukarki, monitory, oprogramowanie, GPS, palmptopy, aparaty cyfrowe, akcesoria komputerowe oraz sprzęt audio-video. Dodatkowo Vobis projektuje, produkuje i sprzedaje sprzęt pod własną marką, głównie komputery stacjonarne i akcesoria. Siemens S25 – model telefonu komórkowego marki Siemens. Jeden z pierwszych telefonów komórkowych wyposażonych w kolorowy wyświetlacz LCD. Dzięki wyjątkowo rozbudowanym funkcjom był jednym z najbardziej zaawansowanych telefonów komórkowych produkowanych pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Nokia 8910 – model telefonu komórkowego produkowany przez firmę Nokia od 2002 roku. Należy on do linii telefonów biznesowych. Świadczy o tym wysoka funkcjonalność telefonu (zastosowano między innymi łącza bezprzewodowe Bluetooth oraz IrDA) oraz wysoka jakość wykonania (wnętrze telefonu było zamknięte w tytanowej obudowie). Rok po premierze telefonu ukazała się lepsza wersja modelu, Nokia 8910i wyposażona w kolorowy ekran, wyświetlający 4096 kolorów.

    Sony Ericsson T230 – model telefonu komórkowego GSM marki Sony Ericsson, na rynku od 3Q 2003 roku. Jest jednym z pierwszych modeli telefonów, które są dziełem Sony Ericsson (który powstał z połączenia firm Sony i Ericsson) w branży telefonii komórkowej. Pomimo zastosowania w nim dość wolnego procesora, model ten zdobył dużą popularność, głównie poprzez funkcjonalność, niewielkie wymiary i wagę. Nokia 6120 classic – model telefonu komórkowego (smartfon) firmy Nokia, wprowadzony na rynek w kwietniu 2007 roku. To telefon z serii classic. Nokia 6120 classic to kompaktowy telefon działający w systemach GSM/GPRS/EDGE (850/900/1800/1900) oraz 3G/HSDPA (850/2100). Wyposażony jest w dwa aparaty cyfrowe: główny o rozdzielczości 1600x1200 (2 Mpix) oraz drugi o rozdzielczości (CIF/PAL) 352x288 do prowadzenia wideo-rozmów, złącze kart microSD (obsługa kart do 2 GB) oraz radio FM.

    N-Gage – konsolofon wyprodukowany przez fińską firmę Nokia. Urządzenie może pełnić rolę telefonu komórkowego i przenośnej konsoli do gier. Wyposażone jest ono w procesor ARM9 o częstotliwości taktowania 104 MHz oraz wyświetlacz o rozdzielczości 176×208 pikseli mogący wyświetlić 4096 kolorów. Nokia N-gage powstała na bazie telefonu Nokia 7650/3650; w zależności od modelu (Classic czy QD) telefon jest odpowiednio trój- i dwuzakresowy. Powstały dwa modele tego telefonu: Classic (Pierwszy) oraz QD (Następca), mimo iż QD został wypuszczony na rynek dwa lata później był dużo bardziej okrojony niż pierwowzór. Porównanie Classic z QD: Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy – ogólnopolski projekt edukacyjny prowadzony przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych we współpracy z lokalnymi partnerami: w Warszawie – przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, w Katowicach – przy Akademii Ekonomicznej w Katowicach, w Białymstoku – przy Uniwersytecie w Białymstoku oraz w Bełchatowie – we współpracy z Urzędem Miasta Bełchatowa. Przedsięwzięcie ma na celu popularyzację wiedzy i budowanie świadomości ekonomicznej wśród dzieci już od najmłodszych lat. Oferta edukacyjna EUD skierowana jest do uczniów klas piątych i szóstych szkół podstawowych. Program obejmuje również serie spotkań dla rodziców z zakresu wychowania i kształtowania postaw u najmłodszych. Partnerem strategicznym projektu jest Narodowy Bank Polski.

    BenQ-Siemens SL91 – model biznesowego telefonu komórkowego firmy BenQ Mobile. Jego tworzeniem zajmowali się między innymi polscy informatycy z centrum rozwoju oprogramowania BenQ Mobile we Wrocławiu. Jest to telefon trzeciej generacji, działający w sieci UMTS oraz obsługujący trzy zakresy sieci GSM 900/1800/1900. Dużymi zaletami telefonu są oryginalny design oraz szeroki zakres funkcjonalności. Jest to jeden z ostatnich modeli BenQ Siemens, który nie trafił do sprzedaży z powodu upadku spółki BenQ-Siemens. Sony Ericsson T600 jest telefonem komórkowym firmy Sony Ericsson. Telefon ten ma możliwość wysyłania wiadomości SMS i EMS. Przez telefon można przeglądać internet przez przeglądarkę Wap. Obudowa Sony Ericssona jest typu block. Maksymalny czas czuwania telefonu wynosi 180 godzin, a rozmów 300 minut. Pozostałe funkcje:

    Teleo jest technologią peer-to-peer. Firma ta została założona w 2003 roku w San Francisco przez Wendell Brown oraz Andy Moeck. Stworzono ją, by umożliwić klientom użyć ich PC-ów do nawiązania rozmów telefonicznych z sieciami telefonii komórkowych, stacjonarnych oraz między komputerami. Microsoft podpisał umowę z Teleo 31 sierpnia 2005 roku. Firma ta zajmuje się rozwojem usług oraz technologii VoIP. Microsoft zamierza dołączyć istniejące rozwiązania do własnego oprogramowania, na przykład MS Office i usług sieciowych, takich jak MSN. Funkcjonalność ta zostanie zintegrowana z Messengerem i innymi produktami Microsoftu, czyli będą mogli z niej korzystać tylko użytkownicy Windowsa. Teleo proponuje usługi łączącej przez Internet użytkowników telefonów komórkowych, stacjonarnych i komputerów. Oferuje technologię click-to-call, czyli nawiązywanie połączeń telefonicznych przez kliknięcie numeru telefonu na stronie internetowej, w poczcie e-mail czy książce adresowej Outlooka. Dużą zaletą jest to, że otrzymujesz prawdziwy numer telefonu. Teleo używa kodeka firmy Audiocodes, więc rozmowa powinna odbywać się z dobrą przejrzystością głosu. Teleo nie ma możliwości przesyłania wiadomosci tekstowych. Natomiast zaletą oprogramowania Teleo jest to, że opiera się ono na standardowym protokole SIP (Session Initiation Protocol), a nie na firmowych rozwiązaniach. Technologia Teleo oferuje możliwość przekierowania rozmów, funkcje konferencyjne i pocztę głosową. Teleo pod niektórymi względami zagraża najpopularniejszym komunikatorom do komunikacji VoIP.

    Telefon komórkowy a bezpieczeństwo na drodze: Zjawisko odnoszące się do wpływu używania telefonu komórkowego przez prowadzących pojazdy na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Psychologiczne teorie uwagowe i empiryczne dowody wskazują na negatywny wpływ prowadzenia rozmów oraz sporządzania wiadomości tekstowych przy użyciu telefonu komórkowego na bezpieczeństwo jazdy. Wpływ ten jest niezależny od użycia zestawów głośnomówiących oraz zestawów słuchawkowych.

    Dodano: 23.09.2008. 13:09  


    Najnowsze