• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Czwarta międzynarodowa konferencja nt. ruchu w grach, Edynburg, Wlk. Brytania

    26.04.2011. 18:17
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    W dniach 13 - 15 listopada 2011 r. w Edynburgu, Wlk. Brytania, odbędzie się czwarta międzynarodowa konferencja nt. ruchu w grach.

    Gry stały się niezwykle istotnym medium zarówno z perspektywy edukacji, jak i rozrywki. Ruch odgrywa kluczową rolę w grach komputerowych. Postaci poruszają się, przedmioty ulegają oddziaływaniu sił fizycznych lub są przez nie przesuwane, jednostki są ożywiane, a kamera porusza się po miejscu akcji. Nawet ruch gracza jest obecnie wykorzystywany jako sygnał sterujący w grach.

    Ruch jest obecnie przedmiotem analiz wielu rozmaitych dziedzin badań naukowych, w tym grafiki i animacji, technologii gier, robotyki, symulacji, komputerowych systemów wizyjnych, a także fizyki, psychologii i badań urbanistycznych. Twórcza wymiana doświadczeń między tymi społecznościami może znacząco posunąć naprzód aktualny stan wiedzy w tym obszarze.

    Celem konferencji jest zgromadzenie naukowców reprezentujących te rozmaite dyscypliny, aby przedstawili swoje ostatnie wyniki i nawiązali współpracę. W programie przewidziano referaty oraz prezentacje wybranych wykładowców o międzynarodowej renomie specjalizujących się w problematyce gier i symulacji.

    Za: CORDIS

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)

    Scenariusz liniowy w grach fabularnych, także w komputerowych grach fabularnych to scenariusz, w którym rozwój fabuły w nikłym stopniu zależy od działania postaci graczy i o ile gra nie zostanie przerwana, fabuła zakończona zostaje w punkcie ustalonym wcześniej przez mistrza gry lub w przypadku komputerowych gier fabularnych kolejność wykonywanych misji jest zaprogramowana.
    Scenariusz liniowy często wykorzystywany jest w tradycyjnych grach fabularnych dla wzmożenia efektu grozy, postawienia graczy w sytuacji bez wyjścia, szczególnie w grach opartych na Świecie Mroku.

    Third-person shooter (TPS) – gatunek gier komputerowych, w których kamera umiejscowiona jest za główną postacią gracza (perspektywa trzeciej osoby), a celem gracza jest strzelanie do przeciwników. W grach tego typu często stosowany jest system osłon.

    Third-person shooter (TPS) – gatunek gier komputerowych, w których kamera umiejscowiona jest za główną postacią gracza (perspektywa trzeciej osoby), a celem gracza jest strzelanie do przeciwników. W grach tego typu często stosowany jest system osłon.

    Piotr Pieńkowski – redaktor naczelny portalu o grach komputerowych Gamelog, a także wieloletni redaktor naczelny jednego z najstarszych i najdłużej wydawanych czasopism o grach w Polsce – Świata Gier Komputerowych. Kierował również magazynami Top Games, Kult i SFera, a także współtworzył Cybermychę. Do 2010 roku wraz z częścią zespołu Świata Gier Komputerowych i Gameloga tworzył grę Hellion: The Mystery of Inquisition. W chwili obecnej (marzec 2011) prace nad projektem zostały wstrzymane a studio rozwiązane.

    Euphoria – silnik fizyki pozwalający na generowanie w czasie rzeczywistym animacji ruchu postaci. Stworzony został przez producenta gier – NaturalMotion. Silnik wykorzystywany jest w grach pisanych na konsole Xbox 360, PlayStation 3 oraz na komputery osobiste.

    System osłon (ang. cover system) − w terminologii gier komputerowych system stosowany w grach third-person perspective (głównie w grach z podgatunku third-person shooter oraz przygodowych grach akcji, rzadziej w cRPG) polegający na wykorzystywaniu otoczenia do krycia się przez sterowaną przez gracza postać przed amunicją i materiałami wybuchowymi. W większości gier, w których zaimplementowano ten system, postać „przykleja się” do osłony, skąd może prowadzić ostrzał „na oślep”, tzn. tylko lekko się wychylając, lub celując w przeciwników, czym naraża się na trafienie przez ostrzał wrogów. Pierwszą grą, w której zastosowano system osłon z możliwością wychylania się i strzelania, jest Winback. Obecnie najbardziej znane serie gier wykorzystujące ten system to Gears of War, Mass Effect oraz Uncharted. System został wprowadzony także w m.in. Grand Theft Auto IV, Max Payne 3, Quantum of Solace, Red Dead Redemption, The Last of Us czy Vanquish.

    Dragon Age – seria komputerowych gier fabularnych dark fantasy tworzona przez kanadyjskie studio BioWare. Pierwsza gra serii – Dragon Age: Początek – ukazała się w 3 listopada 2009 roku, 16 marca 2010 roku miał premierę dodatek do niej o nazwie Dragon Age: Początek – Przebudzenie. 8 marca 2011 roku została wydana gra Dragon Age II. W produkcji znajduje się gra Dragon Age: Inquisition, której wydanie zaplanowano na IV kwartał 2014 roku. Uniwersum serii zostało także wykorzystane w innych mediach, takich jak książki, komiksy, filmy i gry planszowe, ponadto do gier wydano wiele DLC.

    Dodano: 26.04.2011. 18:17  


    Najnowsze