• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • EvoGames 2012, Malaga, Hiszpania

    27.09.2011. 16:17
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    W dniach 11-12 kwietnia 2012 r. w Maladze odbędzie się wydarzenie zatytułowane "EvoGames 2012".

    Sektor gier komputerowych stanowi obecnie ważny element branży finansowej i informatycznej oraz istotną część kultury popularnej. Jednocześnie gry są doskonałym laboratorium różnego rodzaju technik obliczeń inteligentnych, takich jak obliczenia ewolucyjne, sieci neuronowe, systemy rozmyte, inteligencja roju i uczenie się metodą różnic czasowych.

    Konferencja skupiać się będzie na nowych technikach obliczeń inteligentnych i technikach inspirowanych biologią, które mogą być przydatne w tworzeniu gier, ulepszaniu i testowaniu algorytmów obliczeń inteligentnych oraz stosowaniu tych metod/teorii do nowo tworzonych i istniejących gier. Przewidziano następujące, konkretne tematy:
    - obliczenia inteligentne w grach wideo;
    - inteligentne awatary i nowe formy interakcji graczy;
    - pomiar i optymalizacja wrażeń z gier;
    - proceduralne generowanie zawartości;
    - sztuczni przeciwnicy i modelowanie emocji;
    - autentyczny ruch i systemy wieloagentowe;
    - metody eksperymentalne w ocenianiu gier;
    - ewolucyjne testowanie i debugowanie gier;
    - adaptacyjna i interaktywna narracja;
    - gry dotyczące symulacji społecznych, gospodarczych i finansowych;
    - adaptacyjne gry edukacyjne, poważne i/lub społeczne;
    - ogólna inteligencja w grach;
    - Monte-Carlo Tree Search (MCTS).

    Za: CORDIS

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    W informatyce obliczenia ewolucyjne są częścią sztucznej inteligencji (a w szczególności obliczeń inteligentnych). Obliczenia inteligentne – część działu sztucznej inteligencji. Obliczenia inteligentne to grupa heurystycznych algorytmów, takich jak: systemy oparte na logice rozmytej oraz sieć neuronowa i obliczenia ewolucyjne. Sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence – AI) – dziedzina wiedzy obejmująca logikę rozmytą, obliczenia ewolucyjne, sieci neuronowe, sztuczne życie i robotykę. Sztuczna inteligencja to również dział informatyki zajmujący się inteligencją – tworzeniem modeli zachowań inteligentnych oraz programów komputerowych symulujących te zachowania. Można ją też zdefiniować jako dział informatyki zajmujący się rozwiązywaniem problemów, które nie są efektywnie algorytmizowalne. Termin wymyślił John McCarthy.

    Siódma generacja – era gier komputerowych w historii, która rozpoczęła się z początkiem 2005 wydaniem konsoli Xbox 360. Całkowite przejście do siódmej generacji miało miejsce w 2006 wraz z wydaniem nowych konsoli gier wideo przez firmy Nintendo i Sony. Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2012 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.

    Philippe Ulrich (ur. 28 marca 1951) – francuski projektant gier komputerowych i muzyk, jeden z pionierów branży gier komputerowych we Francji. Final Fantasy Crystal Chronicles – podseria gier komputerowych z serii Final Fantasy, tworzonych na konsole gier wideo.

    W historii gier komputerowych, era 8-bitowców była trzecią generacją konsoli gier wideo i pierwszą po zapaści gier wideo w 1983. Przez niektórych era ta uznawana jest za pierwszą "współczesną" erę gier konsolowych. Pomimo że konsole poprzednich generacji również korzystały z 8-bitowych procesorów, dopiero w tej generacji konsole zostały oznaczone według "ilości bitów". Takie oznaczenie stało się powszechne, gdy rozpoczęto marketing systemów 16-bitowych, takich jak Mega Drive/Genesis, co podkreślało różnice pomiędzy poszczególnymi generacjami konsoli. Takie oznaczenie przetrwało do szóstej generacji. Konstytucja Węgier – ustawa zasadnicza Węgier, uchwalona 18 kwietnia, a podpisana 25 kwietnia 2011 roku przez prezydenta Węgier Pála Schmitta i ogłoszona w Dzienniku Ustaw. Konstytucja weszła w życie 1 stycznia 2012 roku, zastępując starą Konstytucję z 1949 roku.

    Xbox 360 – druga konsola gier wideo wyprodukowana przez firmę Microsoft. Została opracowana we współpracy z IBM, ATI i NEC. Xbox 360 to następca konsoli Xbox, konkuruje z Sony PlayStation 3 i Nintendo Wii w ramach siódmej generacji gier konsolowych. Platforma zintegrowana jest z usługą Xbox Live, usługą pozwalającą graczom na rywalizację w trybie online i pobieranie treści, takich jak gry zręcznościowe, dema gier, filmy z gier, programy telewizyjne oraz filmy.

    Historia Węgier – całokształt dziejów polityczno-społecznych, gospodarczych i kulturalnych narodu i państwa węgierskiego oraz terytorium, na którym w przyszłości miało się ono rozwinąć.

    Dodano: 27.09.2011. 16:17  


    Najnowsze