• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Górska Szkoła Biznesu - nagrodą w konkursie na innowacyjny biznes

    09.04.2010. 20:38
    opublikowane przez: Piotr aewski-Banaszak

    Bezpłatny wyjazd szkoleniowy do Wisły, w ramach Górskiej Szkoły Biznesu, czeka na 20 studentów, doktorantów lub absolwentów, którzy prześlą najciekawsze pomysły na biznes. Organizatorem przedsięwzięcia jest Park Naukowo - Technologiczny "TECHNOPARK GLIWICE".

    Zainteresowani wyjazdem (od 18 do 22 kwietnia) powinni do 13 kwietnia wypełnić formularz zgłoszeniowy, opisać w nim innowacyjny pomysł na biznes i przesłać organizatorom.

    Szczegóły można znaleźć na stronie: http://www.technopark.gliwice.pl/wyjazd/index.php?doc=wyjazd

    Podczas szkolenia uczestnicy będą mogli zdobyć wiedzę teoretyczną i praktyczną potrzebną do założenia i prowadzenia działalności gospodarczej.

    Udział w wyjeździe jest bezpłatny. Organizator zapewnia zakwaterowanie, wyżywienie, transport, ubezpieczenie, materiały szkoleniowe i certyfikat uczestnictwa.

    Górska Szkoła Biznesu odbędzie się w tym roku po raz pierwszy.

    Źródło:
    PAP - Nauka w Polsce

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    Biznes elektroniczny, e-biznes (ang. electronic business, e-business) – to (wprowadzony w 1995 roku przez IBM) według powszechnie obowiązującej definicji model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach internetowych. Pojęcie elektronicznego biznesu obejmuje m.in. wymianę informacji między producentami, dystrybutorami i odbiorcami produktów i usług, zawieranie kontraktów, przesyłanie dokumentów, prowadzenie telekonferencji, pozyskiwanie nowych kontaktów, wyszukiwanie informacji, etc. Sieć aniołów biznesu (ang. business angels network) to organizacja tworząca platformę, w ramach której przedsiębiorca szukający finansowania dla swojego projektu, ma szansę znaleźć anioła biznesu, który wesprze go kapitałowo. Pełni ona rolę pośrednika między aniołami biznesu a pomysłodawcami, niwelując barierę informacyjną. Inwestorom zapewnia anonimowość i dostęp do najlepszych projektów (prowadzi ich selekcję) oraz profesjonalnych szkoleń, a przedsiębiorcom - wsparcie w przygotowaniu pomysłu, dopracowaniu koncepcji i dokumentacji oraz możliwość zaprezentowania projektu aniołom biznesu. Efektywność ich działania w znacznej mierze opiera się na rozbudowanym środowisku, do którego powinno należeć wielu inwestorów i pomysłodawców reprezentujących różne branże. Znaczna część sieci aniołów biznesu to instytucje non-profit, choć coraz więcej tego typu organizacji prowadzi działalność komercyjną. W Polsce sieci aniołów biznesu poszukują projektów, których potrzeby kapitałowe mieszczą się w przedziale 50 tys. – 5 mln zł. Obecnie (2011) w Polsce funkcjonuje 10 tego typu sieci: Centrum Bezpieczeństwa i Edukacji Służb Mundurowych Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej (CBiESM) – inicjatywa edukacyjna skierowana dla studentów zorganizowana przy Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Centrum Bezpieczeństwa i Edukacji Służb Mundurowych rozpoczęło swoją działalność 1 grudnia 2011.

    Etyka w działalności gospodarczej, czyli etyka biznesu – zespół norm rzetelnego i odpowiedzialnego postępowania przedsiębiorców we wzajemnych relacjach z klientami, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami oraz organami publicznymi. Postępowanie to powinno być zgodne z obowiązującym prawem i powszechnie przyjętymi normami społecznymi. MobileMonday (MoMo) - otwarte spotkanie branżowe dla osób z branży telekomunikacyjnej i mobilnej promującą współpracę i transgraniczny rozwój biznesu poprzez wymianę pomysłów, najlepszych praktyk i trendów z rynków światowych. Założona jesienią 2000 roku w Helsinkach. Na chwilę obecną MobileMonday odbywa się w ponad 140 miastach na całym świecie.

    Biznes Informacje Polsat News - program informacyjno - biznesowy, emitowany od poniedziałku do piątku na żywo w telewizjach Polsat News i Polsat Biznes. W programie prezentowane są kursy walut, indeksy giełd światowych oraz najnowsze informacje ze świata biznesu. W każdym programie studio odwiedza gość. Coaching biznesowy - jeden z rodzajów coachingu, wspiera przedsiębiorców w rozwoju ich biznesów; skierowany jest do: właścicieli i menedżerów w małych firmach, firm rozpoczynających swoją działalność, specjalistów pracujących na prywatnej praktyce, osób prowadzących działalność gospodarczą, osób pragnących założyć własny biznes.

    e-Procurement – to obszar e-biznesu dotyczący elektronicznej integracji i zarządzania wszystkimi działaniami związanymi z elektronicznym procesem zamówień i zaopatrzenia w sektorze publicznym jak i sektorze prywatnym. Nowe Gliwice – nazwa projektu miasta Gliwice, który ma na celu rekultywację i zagospodarowanie terenów po byłej KWK Gliwice w Centrum Edukacji i Biznesu.

    Lubelska Szkoła Biznesu – szkoła powstała w 1990 roku w Lublinie, której celem jest doskonalenie umiejętności kierowniczych przedsiębiorców i menedżerów, rozwijanie ducha przedsiębiorczości oraz aktywne uczestniczenie w rozwoju gospodarczym regionu lubelskiego. Misja Szkoły realizowana jest dzięki szeroko zakrojonej działalności szkoleniowej i konsultingowej oraz wspieraniu przedsięwzięć gospodarczych.

    Dąbrowski Uniwersytet Dziecięcy (używany skrót DUD) – inicjatywa edukacyjna skierowana dla dzieci zorganizowana przy Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Rozpoczął swoją działalność w październiku 2008 r.

    Przedsiębiorstwo rodzinne – trygonalny w swej budowie organizm rynkowy obejmujący rodzinę, biznes i jednostki, który funkcjonuje według różnych, ale zaadaptowanych wzajemnie celów, a i ich realizacji poświęca swoją energię w perspektywie wielopokoleniowej poprzez zarządzanie i kontrolę jego działalności i własności. B2B (ang. Business to Business) – nazwa relacji występujących pomiędzy firmami, określana często mianem „klasycznego” e-biznesu. Na światowym rynku business-to-business największą gałąź stanowią informacje biznesowe (raporty branżowe, badania konsumenckie, informacje dotyczące sieci społecznościowych) i stanowią ok. 42% wszystkich wydatków na działania b2b.

    Kapitalny pomysł – program telewizyjny emitowany w polskiej telewizji TVN. Jego celem było odkrycie ciekawego pomysłu na biznes. W każdym odcinku 7 lub 8 uczestników prezentowało swoje pomysły na biznes, które oceniało jury. Jurorzy dokładnie przepytywali zawodnika na temat pomysłu (np: ile będzie kosztować, ile może być klientów itp.). Gdy juror nie był zainteresowany dalszą prezentacją wyłączał skierowane na siebie światło. Nawet jeśli wszyscy jurorzy wyłączyli światło nie eliminowało to zawodnika z dalszej gry. W każdym odcinku jedna osoba przechodziła do finału. W tym czasie niezależni eksperci oceniali czy pomysł jest realny. W finale który odbył się 18 stycznia 2009 roku na żywo, spośród 7 pomysłów wybrano laureata który otrzymał 300 tys. złotych - został nim Karol Kowalczuk, autor pomysłu na okulary korygujące wadę wzroku. W finale każdy zawodnik posiadał osobę która broniła jego pomysłu - adwokata. Byli nimi znane osoby które popierają pomysł. Każdy adwokat miał 1 minutę by przekonać jury. Średnia oglądalność programu wyniosła 1,25 mln.

    Dodano: 09.04.2010. 20:38  


    Najnowsze