• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Gry mobilne - splatanie świata wirtualnego z realnym, Brema, Niemcy

    23.05.2012. 17:26
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    W dniach 26 - 29 września 2012 r. w Bremie, Niemcy, odbędzie się wydarzenie pt. "Gry mobilne - splatanie świata wirtualnego z realnym (MOGA Mobile gaming - interweaving the virtual and the real).

    Gry mobilne łączą świat wirtualny z realnym. Nie tylko umożliwiają komunikację i współpracę graczy niezależnie od tego, gdzie się znajdują, ale rozszerzają świat rzeczywisty poprzez informacje dotyczące gry i możliwości działania.

    Podczas gdy tematy mobilne nieustannie dostarczają wyzwań badawczych, osoby fizyczne i przedsiębiorstwa już regularnie korzystają z aplikacji na telefony komórkowe. Dzieje się tak ze względu na dostępność urządzeń, aplikacji i technologii po przystępnych cenach, które pozwalają doświadczać rzeczywistości mieszanej.

    Warsztaty poświęcone będą grom mobilnym jutra oraz ich założeniom estetycznym, technologicznym i konceptualnym.

    Za: CORDIS

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    Ginx TV – międzynarodowy kanał telewizyjny w całości poświęcony grom komputerowym, grom video oraz aplikacjom mobilnym. Stacja emituje informacje, recenzje i trailery ze świata gier oraz pokazy przedpremierowe zapowiedzi i relacje z targów (m.in. E3 i Gamescom). Strona mobilna – strona internetowa, która przystosowana jest do wyświetlania na różnorodnych urządzeniach mobilnych mogących komunikować się z globalną siecią za pomocą własnych protokołów bezprzewodowych. Urządzeniami tymi mogą być telefony komórkowe, smartfony czy palmtopy. Strony mobilne są zazwyczaj uzupełnieniem "zwykłych" stron internetowych. .NET Compact Framework – platforma programistyczna umożliwiająca tworzenie i uruchamianie aplikacji oraz usług napisanych dla technologii .NET w urządzeniach mobilnych wyposażonych w system operacyjny oparty na Windows CE (na przykład komputery kieszonkowe Pocket PC, telefony Smartfon bądź handheldy). Podobnie jak w przypadku odpowiednika przeznaczonego na komputery PC – .NET Framework nie jest związana z żadnym konkretnym językiem programowania. Od wersji PC różni ją ograniczona funkcjonalność oraz obecność specyficznych klas odpowiadających za dostęp do specyficznych funkcji platformy Windows CE.

    Płatności mobilne: Płatności mobilne zwane też m-płatnościami są to płatności bezgotówkowe dokonywane za pomocą urządzenia mobilnego np. smartfonu, tabletu i technologii mobilnych takich jak np. SMS, NFC, USSD, WAP. Urządzenia mobilne do dokonania płatności muszą pozwalać na łączność z siecią telekomunikacyjną (GSM czy Internet). Płatności mobilne umożliwiają bezpośredni zakup towarów lub usług oraz przekazywanie środków pieniężnych między rachunkami bankowymi kupującego oraz sprzedawcy. Facebook C# SDK - projekt open source umożliwiający pisanie aplikacji na platformie .NET, które będą wykorzystywały różne funkcjonalności portalu Facebook. Biblioteki zawarte w SDK umożlwiają pisanie aplikacji internetowych, desktopowych oraz na urządzenia mobilne.

    On-Device Portal (ODP) - to nowa generacja produktów, które dostarczają treści (tekst, muzyka, video, dzwonki itd.) dla telefonów komórkowych przy użyciu specjalnego programu zainstalowanego w urządzeniu mobilnym. ODP (on-device portal) powstał w wyniku ewolucji technologii WAP, zapewniając o wiele bardziej wygodny i funkcjonalny interfejs użytkownika, udostępniając nowe możliwości przeglądania treści oraz ich zakupu. Enterprise Application Integration (EAI, pl. Integracja Aplikacji Korporacyjnych) – działania zmierzające do integracji aplikacji i danych wewnątrz przedsiębiorstwa, umożliwiające współdzielenie danych między wieloma systemami informatycznymi oraz integrację rozproszonych w ramach przedsiębiorstwa procesów biznesowych w jeden spójny zestaw.

    Aplikacja mobilna (ang. mobile software / mobile application) – ogólna nazwa dla oprogramowania działającego na urządzeniach przenośnych, takich jak telefony komórkowe, smartfony, palmtopy czy tablety, które pisane są przy użyciu różnych platform i języków programowania. Ideą mobile web jest umożliwienie dostępu do serwisów WWW z poziomu urządzeń przenośnych (głównie telefonów komórkowych i PDA). Internet mobilny jest medium łączącym elastyczność Internetu i dostępności telefonów komórkowych.

    Urządzenie mobilne – (przenośne) urządzenie elektroniczne pozwalające na przetwarzanie, odbieranie oraz wysyłanie danych bez konieczności utrzymywania przewodowego połączenia z siecią. Urządzenie mobilne może być przenoszone przez użytkownika bez konieczności angażowania dodatkowych środków (definicja zaproponowana przez M. Macutkiewicza w pracy Wykorzystanie rozwiązań mobilnych w systemach klasy e-commerce).

    Sieć typu Ad-Hoc – bezprzewodowa sieć o zdecentralizowanej strukturze, w której przyłączone mobilne urządzenia mogą pełnić funkcje zarówno klienta (terminala końcowego), jak i punktu dostępu. Do przekazywania danych nie jest wymagane istnienie żadnej infrastruktury sieciowej (brak punktów zarządzających), gdyż pakiety dostarczane są do odbiorcy poprzez inne, pośredniczące, dowolnie zlokalizowane urządzenia w tej sieci.

    m-Commerce – wydzielony w sposób naturalny z e-commerce obszar handlu elektronicznego, w którym istotną rolę odgrywają urządzenia mobilne. Obszar ten określany jest najczęściej jako m-commerce, czyli dostęp do komercyjnych usług oferowanych w ramach e-commerce poprzez telefon komórkowy i inne urządzenia przenośne (definicja zaproponowana przez M. Macutkiewicza). EITT (EIB/KNX Interworking Test Tool) - program do testowania zgodności urządzeń magistralnych ze standardem komunikacji systemu EIB/KNX, wykorzystywany przede wszystkim przez producentów takich urządzeń do testowania aplikacji oraz certyfikacji. Oprogramowanie EITT pozwala na przykład na wysyłanie wadliwych telegramów, co daje możliwość sprawdzenia odporności urządzeń na tego rodzaju niekorzystne zjawiska, mogące wystąpić w realnie funkcjonującej sieci sterowania. Mozliwe jest również sprawdzenie zgodności aplikacji urządzeń ze standardami ESI.

    Elektrownia polowa - kompletny zespół spalinowo-elektryczny przystosowany do działania w warunkach polowych. Umożliwia oświetlenie obiektów polowych oraz napędzanie maszyn i zasilanie urządzeń. Wykorzystywana w misjach pokojowych, jak i wojennych, jako mobilne, niezależne źródło zasilania.

    Dodano: 23.05.2012. 17:26  


    Najnowsze