• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Konferencja MindTrek, Tampere, Finlandia

    12.07.2012. 17:37
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    W dniach 30 września-2 października w Tampere, Finlandia, odbędzie się konferencja The MindTrek 2009.

    W czasie wydarzenia, które poświęcone będzie głównie portalom społecznościowym i sieci Web 2.0, dokonany zostanie przegląd najnowszych trendów, innowacji i zjawisk biznesowych. Akademicka część konferencji poświęcona będzie następującym trzem zagadnieniom:
    - portale społecznościowe: portale społecznościowe i sieć Web 2.0 wykorzystywane są na coraz więcej różnych sposobów w społecznościach prywatnych i publicznych. Tradycyjne sposoby komunikacji i wyrażania się stanęły w obliczu wyzwania, bowiem kształtują się całkowicie nowe praktyki we wspólnej i interaktywnej przestrzeni medialnej.
    - środowiskowe i wszechobecne media: ta część konferencji skupi się na definicji środowiskowych i wszechobecnych mediów z perspektywy, która łączy media środowiskowe z technologią, sztuką i treściami. Omawiane będą tutaj zastosowania, teoria, prace graficzne, zagadnienia związane z mieszaną rzeczywistością, Web 3.0 oraz doświadczenia użytkowników, dzięki którym funkcjonują wszechobecne i środowiskowe media.
    - gry komputerowe: gry komputerowe i sposób grania przechodzą obecnie wiele zmian. Urządzenia do gier stają się teraz rzeczywiście połączone, a gracze mają więcej możliwości współpracy i jednocześnie gry znajdują nowe zastosowania w nowych mobilnych kontekstach.

    W środę, 30 września odbędą się również warsztaty open source pt. "Openmind" zorganizowane we współpracy z Fińskim Ośrodkiem Rozwiązań Open Source.

    Za: CORDIS

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    Media społecznościowe (ang. Social Media) – określenie odnosi się do ogólnie pojętego korzystania z internetowych i mobilnych technologii, by przekształcić komunikację w interaktywny dialog. Serwis społecznościowy — to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane media społecznościowe (ang. social media). Social media marketing (pl. marketing w mediach społecznościowych) - Zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

    Świat na dłoni – ilustrowany magazyn popularnonaukowy wydawany w Polsce od 10 lipca 2013 roku. Pismo jest opracowywane we współpracy z czytelnikami, którzy w mediach społecznościowych mają możliwość proponowania tematów, komentowania tekstów, zadawania pytań oraz tworzenia własnych tekstów i zdjęć, które mogą znaleźć się w papierowym wydaniu. Dostępna jest także wersja elektroniczna. Pojęciem klona oznacza się w społecznościach internetowych konto użytkownika założone niezgodnie z regułami społeczności i służące celom sprzecznym z jej celami. Zwykle jest kontem wtórnym (tzn. jego założyciel posiada już własne konto w społeczności) i jego profil zawiera nieprawdziwe dane na temat właściciela.

    MM Moje Miasto – sieć portali społecznościowych, przygotowanych przez grupę prasową Media Regionalne. Strony mają charakter miejskich serwisów informacyjno-społecznościowych oraz są platformą lokalnego dziennikarstwa obywatelskiego. "Media Student" to inicjatywa powstała w 2004 roku, mająca na celu zintegrowanie środowiska polskich mediów studenckich. Zamierzeniem projektu jest stworzenie warunków i zasad współpracy młodych dziennikarzy oraz doskonalenie umiejętności. Jest to realizowane poprzez organizowanie corocznych konferencji oraz warsztatów, podczas których uczestnicy mają możliwość dyskusji na interesujące ich tematy oraz spotykają się i uczą od znanych i cenionych profesjonalistów. Do tej pory zawsze odbywały się zimowe Warsztaty Prasowe Media Student oraz wiosenna Ogólnopolska Konferencja Media Student, która jest większym wydarzeniem i uczestniczą w niej również stacje radiowe. Wszystkie edycje Media Studenta to imprezy darmowe, odbywające się dzięki sponsorom i dofinansowaniu uczelni warszawskich.

    Kultura alternatywna – typ kultury, przeciwstawny kulturze dominującej w danym społeczeństwie czy społeczności. Powstaje zawsze w opozycji do kultury oficjalnej, popularnej, skomercjalizowanej, propagowanej przez oficjalne media; najczęściej jako kontynuacja działań kontrkulturowych. Kultura alternatywna nie walczy z tradycyjną kulturą, a jej znaczeniem jest przede wszystkim odmienne spojrzenie na sztukę, muzykę, medycynę, a nawet sposób odżywiania, ale również inne dziedziny życia; W odróżnieniu od kontrkultury jej przedstawiciele wybierają raczej wyizolowanie się od społeczności, stworzenie własnych wzorców i norm. Enterprise 2.0 to termin opisujący społecznościowe oprogramowanie używane w środowisku biznesowym. Idea Enterprise 2.0 bazuje na rozwiązaniach stosowanych w mediach społecznościowych. Charakteryzuje się ono dużą elastycznością, oddaje użytkownikom możliwość budowania struktury informacji, w przeciwieństwie do klasycznych rozwiązań. Definicja Enterprise 2.0 została sformułowana przez Andrew McAffe.

    PRESS-SERVICE Monitoring Mediów – jedna z najstarszych na rynku, polska firma specjalizująca się w monitoringu mediów (wyszukiwaniu i analizie informacji z prasy, Internetu, social media radia i telewizji).

    Szafiarki to społeczność internetowa, skupiająca przede wszystkim kobiety, prezentujące w internecie swój styl ubierania się poprzez publikację na blogi i portale swoich zdjęć w różnych zestawach ubrań.

    Kultura darów (określana także jako społeczność darów, wspólnota darów, kultura prezentu lub niepoprawnie ekonomią darów) – termin antropologiczny oznaczający społeczność, w której status społeczny i relacje zależności między partycypującymi tworzone są w oparciu o bezinteresowną wymianę dóbr. Innymi słowy kultura darów to kultura, w której uczestniczący przekazują dobra posiadające wartość na poczet kształtowania dobrobytu swojej społeczności.

    Dodano: 12.07.2012. 17:37  


    Najnowsze