• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Konkurs na innowacyjny biznes

    09.03.2010. 18:56
    opublikowane przez: Piotr aewski-Banaszak

    Można już zgłaszać pomysły na innowacyjny biznes do konkursu "Wiesz? Wymyśl Wygraj!". Wybrani pomysłodawcy zostaną zaproszeni na warsztaty, szkolenia i konsultacje. Przy wsparciu ekspertów będą dopracowywać swoje pomysły, aby ułożyć z nich propozycje inwestycyjne. Najlepsi będą mogli pozyskać fundusze na swoją firmę, o ile uda im się przekonać do tego inwestorów.

    Zgłoszenia do konkursu odbywają się przez stronę: http://cambridgepython.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=72

    "Ten konkurs jest jak zabawa, która zmienia się w prawdziwy biznes - tłumaczy dr Kamil Kulesza, manager projektu CambridgePYTHON, organizującego konkurs. - Z krótkiego opisu pomysłu, który prześlą nam na początku uczestnicy, ma w ciągu trwania konkursu powstać prawdziwy biznesplan, propozycja inwestycyjna, a później firma, dlatego ważne jest odpowiednie przygotowanie zespołów."

    Konkurs "Wiesz? Wymyśl Wygraj!" składa się z trzech etapów: w pierwszym etapie ("Information & Inspiration") uczestnicy przysyłają swoje pomysły na biznes. Spośród nich wybierane są zgłoszenia, które mają szanse na osiągnięcie sukcesu. Autorzy pomysłów kompletują zespoły oraz dopracowują z pomocą CambridgePYTHON swój pomysł tak, by przygotować na jego podstawie zarys propozycji inwestycyjnej.

    Podczas drugiego etapu ("Improvement") wybrane zespoły biorą udział w serii szkoleń i warsztatów, w czasie których dowiadują się, na czym polega i jak wygląda prowadzenie własnego biznesu. Szkolenia prowadzą partnerzy CambridgePYTHON, eksperci z cenionych firm, m.in. konsultingowych i prawniczych. Pomysły uczestników rozwijane są wtedy w biznesplany. Szkolenia będą odbywały się w czasie wakacji.

    W ostatnim etapie ("Investment") najlepsze zespoły dostają zaproszenie na panel inwestorów, przed którym mogą przedstawić swój pomysł. Zasiadający w panelu aniołowie biznesu i przedstawiciele funduszy venture capital gotowi są zainwestować w dobry pomysł setki tysięcy, a może nawet miliony złotych. Finansowanie może pozyskać każdy zespół, który przekona któregoś z inwestorów.

    Konkurs "Wiesz? Wymyśl Wygraj!" odbył się po raz pierwszy w 2007 roku. W ciągu trzech edycji do CambridgePYTHON wpłynęło około 200 zgłoszeń. Ponad 50 zespołów miało możliwość dopracowania swoich pomysłów w czasie szkoleń, z czego ponad 20 zaprezentowało się przed inwestorami, a 12 zespołom złożono propozycję finansowania.

    Pomysły mogą zgłaszać nie tylko studenci czy doktoranci, ale także wszystkie osoby, które chciałyby założyć własny biznes i pozyskać na ten cel pieniądze. Szkolenia będą organizowane w Warszawie.

    Organizatorem konkursu jest CambridgePYTHON projekt promujący przedsiębiorczość akademicką i komercjalizację nauki wzorowaną na metodach wypracowanych na Uniwersytecie w Cambridge.

    Pomysły w Konkursie "Wiesz? Wymyśl Wygraj!" można będzie zgłaszać do 22 maja 2010.

    Więcej szczegółów na stronie: www.cambridgepython.pl

    Źródło:
    PAP - Nauka w Polsce

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    Kapitalny pomysł – program telewizyjny emitowany w polskiej telewizji TVN. Jego celem było odkrycie ciekawego pomysłu na biznes. W każdym odcinku 7 lub 8 uczestników prezentowało swoje pomysły na biznes, które oceniało jury. Jurorzy dokładnie przepytywali zawodnika na temat pomysłu (np: ile będzie kosztować, ile może być klientów itp.). Gdy juror nie był zainteresowany dalszą prezentacją wyłączał skierowane na siebie światło. Nawet jeśli wszyscy jurorzy wyłączyli światło nie eliminowało to zawodnika z dalszej gry. W każdym odcinku jedna osoba przechodziła do finału. W tym czasie niezależni eksperci oceniali czy pomysł jest realny. W finale który odbył się 18 stycznia 2009 roku na żywo, spośród 7 pomysłów wybrano laureata który otrzymał 300 tys. złotych - został nim Karol Kowalczuk, autor pomysłu na okulary korygujące wadę wzroku. W finale każdy zawodnik posiadał osobę która broniła jego pomysłu - adwokata. Byli nimi znane osoby które popierają pomysł. Każdy adwokat miał 1 minutę by przekonać jury. Średnia oglądalność programu wyniosła 1,25 mln. Mr World - konkurs sprawdzający poziom męskości i dżentelmeństwa mężczyzn rozgrywany nieregularnie od 1996 roku. Pomysłodawczynią i organizatorką wyborów jest Julia Morley prowadząca również konkurs Miss World. Konkurs odbywa się nieregularnie, raz na 2 do 3 lat, ale jego pomysłodawcy poważnie zastanawiają się na przeprowadzaniem go co roku. Dylemat ten wiąże się z niespodziewanie wielką popularnością konkursu. Jak na razie ostatnią edycję konkursu w 2010 roku, obejrzało w telewizji 1,4 mld ludzi. Podobnie jak w wypadku Miss World, panowie biorący udział w wyborach najprzystojniejszego mężczyzny zostają poddani testom sprawdzającym ich wszechstronność, zaliczają się do nich konkurs talentów, zawody sportowe oraz pokaz mody, zwłaszcza pokaz strojów kąpielowych, który jest najbardziej popularnym elementem męskich konkursów piękności. Zwycięzca podpisuje kontrakty reklamowe i otrzymuje możliwość wystąpienia na prestiżowych pokazach mody, dostaję również bonifikatę pieniężną będącą równowartością ok. 40 tys. euro. Warunki jak musi spełniać kandydat na Mistera World, są podobne do tych z konkursu Miss World, jednak nieznacznie się od nich różnią. Kandydat musi spełniać podane warunki : Sieć aniołów biznesu (ang. business angels network) to organizacja tworząca platformę, w ramach której przedsiębiorca szukający finansowania dla swojego projektu, ma szansę znaleźć anioła biznesu, który wesprze go kapitałowo. Pełni ona rolę pośrednika między aniołami biznesu a pomysłodawcami, niwelując barierę informacyjną. Inwestorom zapewnia anonimowość i dostęp do najlepszych projektów (prowadzi ich selekcję) oraz profesjonalnych szkoleń, a przedsiębiorcom - wsparcie w przygotowaniu pomysłu, dopracowaniu koncepcji i dokumentacji oraz możliwość zaprezentowania projektu aniołom biznesu. Efektywność ich działania w znacznej mierze opiera się na rozbudowanym środowisku, do którego powinno należeć wielu inwestorów i pomysłodawców reprezentujących różne branże. Znaczna część sieci aniołów biznesu to instytucje non-profit, choć coraz więcej tego typu organizacji prowadzi działalność komercyjną. W Polsce sieci aniołów biznesu poszukują projektów, których potrzeby kapitałowe mieszczą się w przedziale 50 tys. – 5 mln zł. Obecnie (2011) w Polsce funkcjonuje 10 tego typu sieci:

    Na początku debaty proszę Społeczność o pomysły na to, co powinno znaleźć się na stronie głównej. Oprócz propozycji nowych elementów, które powinny pojawić się na SG, liczę także na pomysły interesującego przedstawiania dotychczasowych części składowych strony głównej. Pomysłowy wnuczek – polski serial animowany tworzony w latach 1984-1988. Nakręcony w warszawskim Studiu Miniatur Filmowych. Jest to kontynuacja serialu animowanego z lat 70. - Pomysłowy Dobromir.

    Gdyński Biznesplan – doroczny konkurs na najlepszy projekt biznesowy organizowany przez Urząd Miasta Gdyni. Konkurs organizowany jest od 2003 roku. Idea konkursu sprowadza się do umożliwienia wprowadzenia w życie własnego pomysłu biznesowego na konkretną działalność gospodarczą. Public Enemy - jeden z pierwszych i najbardziej znaczących dla gatunku składów hip hopowych pochodzący ze Stanów Zjednoczonych, powstały w na początku lat 80. Pomysłodawcą projektu był Chuck D, który wymyślił i przedstawił koncepcję zespołu, po propozycji współpracy ze strony Rick Rubina (szefa wytwórni Def Jam). Zespół od zawsze przekazywał swoje zdanie na kontrowersyjne tematy. Rick Rubin był bardzo zaangażowany w uświadamianie czarnej ludności z USA, przy jednoczesnym i nieustannym krytykowaniu polityki rządu swego kraju wobec kolorowej mniejszości. Chuck wpadł na pomysł połączenia swych sił z innymi ludźmi o podobnych poglądach.

    Cambridge Python - projekt mający na celu pomoc młodzieży akademickiej w realizacji ich pomysłów na własną firmę. Działa zatem podobnie jak inkubator przedsiębiorczości. Projekt jest on realizowany z wykorzystaniem metod wypracowanych w Cambridge, w szczególności na Uniwersytecie Cambridge. Projekt udziela pomocy w realizowaniu pomysłów związanych z nowymi technologiami, tzw. hi-tech, głównie z dziedziny informatyki i telekomunikacji. Głównym celem projektu jest angażowanie kapitału prywatnego w najwcześniejszych stadiach procesu inkubacji przedsięwzięć biznesowych. MobileMonday (MoMo) - otwarte spotkanie branżowe dla osób z branży telekomunikacyjnej i mobilnej promującą współpracę i transgraniczny rozwój biznesu poprzez wymianę pomysłów, najlepszych praktyk i trendów z rynków światowych. Założona jesienią 2000 roku w Helsinkach. Na chwilę obecną MobileMonday odbywa się w ponad 140 miastach na całym świecie.

    Giełda pomysłów stanowi odmianę metod problemowych i należy do grupy metod gier dydaktycznych. Nazywana jest także burzą mózgów. Ma ona na celu zachęcanie uczniów do wymyślania śmiałych pomysłów, dotyczących rozwiązania zadania czy problemu, do wysuwania hipotez.

    MATMIX - konkurs matematyczny dla uczniów szkół gimnazjalnych i średnich. Pierwsza edycja konkursu odbyła się w roku 2005/2006 i była organizoana przez VI LO im. I. Paderewskiego w Poznaniu. Począwszy od drugiej edycji konkurs organizowany jest przez XL Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stefana Żeromskiego w Warszawie. Pomysłodawcą konkursu jest nauczycielka matematyki Danuta Zarzycka.

    Kropkokracja (ang. dotmocracy, gdzie dot „kropka”, -cracy = gr. krateo „rządzę”) to metoda zbierania opinii na temat różnych pomysłów w dużej grupie osób. Uczestnicy spisują swoje pomysły na specjalnych papierowych formularzach, a następnie wstawiają kropki, aby wyrazić opinię o danym pomyśle w następującej skali: „całkowicie się zgadzam”, „zgadzam się”, „nie mam zdania”, „nie zgadzam się”, „całkowicie się nie zgadzam”, „nie rozumiem”. Uczestnicy podpisują się na każdym formularzu, na którym postawili kropkę, opcjonalnie mogą również napisać krótkie komentarze. W efekcie otrzymujemy wizualne przedstawienie zbiorczej opinii danej grupy na wybrany temat. Wzorowanie się (także: ściąganie, zapożyczanie, inspiracja, kopiowanie, naśladownictwo, naśladowanie, imitatorstwo, imitowanie) – zapożyczanie pomysłów, koncepcji, idei, rozwiązań; wzorowanie się na cudzych przemyśleniach, rozwiązaniach i pomysłach.

    Pomysł Trybuły to brydżowa konwencja licytacyjna pozwalająca na forsujące uzgodnienie koloru starszego po pozytywnej (pokazującej starszą czwórkę w kolorze odpowiadającego) odpowiedzi na Staymana. W sekwencjach:

    Dodano: 09.03.2010. 18:56  


    Najnowsze