• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Marcowe kółka matematyczne dla gimnazjalistów i licealistów na PW

    18.03.2011. 14:33
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    Centrum Studiów Zaawansowanych Politechniki Warszawskiej oraz Stowarzyszenie na rzecz Edukacji Matematycznej organizują 24 marca i 31 marca na PW kolejne spotkania kółek matematycznych.

    W spotkaniu 24 marca mogą wziąć udział licealiści, tydzień później - gimnazjaliści.

    Jak informuje dr Joanna Jaszuńska z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW, jedna z organizatorek spotkań i autorka niektórych wykładów, uczniowie liceów będą analizować m.in. zadania, w których odpowiednie, pomysłowe ustawienie danej figury lub bryły pozwala łatwiej rozwiązać problem. Pojawią się też przykłady, jak można samemu tworzyć rysunki ilustrujące pewne zagadnienia niegeometryczne dotyczące nieskończonych sum.

    Spotkanie dla gimnazjalistów będzie poświęcone rozwiązywaniu wybranych zadań z OMG - Olimpiad Matematycznych Gimnazjalistów, które odbywają się od 2005 roku. Finałowe zawody OMG w tym roku odbędą się 19 i 20 marca.

    Zainteresowani zajęciami uczniowie nie muszą się na nie zapisywać. Zapisy (drogą elektroniczną) są natomiast konieczne w przypadku grup zorganizowanych, liczących więcej niż 10 osób. Adresy, informacje o datach i tematach spotkań można znaleźć na stronie: www.csz.pw.edu.pl , w dziale "dla uczniów" oraz na stronie Stowarzyszenia: www.sem.edu.pl.

    Spotkania rozpoczynają się o godz. 16.30.

    PAP - Nauka w Polsce, Waldemar Pławski

    agt/bsz


    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)

    Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów – polska olimpiada przedmiotowa skierowana do uczniów gimnazjów, odpowiednik olimpiady informatycznej dla szkół ponadgimnazjalnych (gimnazjaliści mogą brać udział w olimpiadzie informatycznej, ale uczniowie szkół ponadgimnazjalnych nie mogą brać udziału w olimpiadzie informatycznej gimnazjalistów). Zadania polegają na znalezieniu algorytmu rozwiązującego dany problem i zaimplementowaniu go w C, C++ lub Pascalu. Rozwiązania (kody źródłowe) oceniane są automatycznie, w skali od 0 do 100 punktów.

    Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów – polska olimpiada przedmiotowa skierowana do uczniów gimnazjów, odpowiednik olimpiady informatycznej dla szkół ponadgimnazjalnych (gimnazjaliści mogą brać udział w olimpiadzie informatycznej, ale uczniowie szkół ponadgimnazjalnych nie mogą brać udziału w olimpiadzie informatycznej gimnazjalistów). Zadania polegają na znalezieniu algorytmu rozwiązującego dany problem i zaimplementowaniu go w C, C++ lub Pascalu. Rozwiązania (kody źródłowe) oceniane są automatycznie, w skali od 0 do 100 punktów.

    Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów – odpowiednik olimpiady matematycznej zorganizowany przez Komitet Główny Olimpiady Matematycznej dla gimnazjalistów po zmianach w polskim systemie oświatowym.

    Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów – odpowiednik olimpiady matematycznej zorganizowany przez Komitet Główny Olimpiady Matematycznej dla gimnazjalistów po zmianach w polskim systemie oświatowym.

    Henryk Pawłowski - nauczyciel matematyki w IV Liceum Ogólnokształcącym oraz w Gimnazjum Dwujęzycznym nr 4 w Toruniu a także w Gimnazjum i Liceum Akademickim w Toruniu, autor wielu książek dotyczących matematyki - od podręczników szkolnych do książek przygotowujących do olimpiady matematycznej. Prowadzi olimpijskie koła matematyczne dla gimnazjalistów i licealistów w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 6 w Bydgoszczy i LO im. św. Marii Magdaleny w Poznaniu.

    Strukturalizacja relacji pracy z podopiecznym – podczas pracy z podopiecznym stosuje się strukturyzacje pracy, polegającą na ustaleniu częstotliwości i długości trwania spotkań, ogólnego planu dotyczącego czasu trwania pracy nad problemem, wskazanie miejsca spotkań. Przy ustalaniu klient powinien mieć duży wpływ na to gdzie każde kolejne spotkanie się odbędzie.

    Rozbieżność kółRozbieżność kół, to inaczej odwrotność zbieżności kół - tzn. takie ustawienie przednich kół, przy którym odległość między ich obręczami z przodu jest większa niż z tyłu. Rozbieżność kół mierzy się w milimetrach na wysokość osi ich obrotu przy ustawieniu kół do jazdy na wprost, jednak dane o rozbieżności w milimetrach odnoszą się tylko do konkretnych wielkości obręczy kół, co należy uwzględnić, jeśli montowane są obręcze kół o innych wymiarach. Rozbieżność kół stosuje się wówczas, gdy poprzeczne drążki kierownicze są umieszczone przed osią lub samochodach o przednim napędzie.

    Dodano: 18.03.2011. 14:33  


    Najnowsze