• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Od pomysłu do rynku, przekształcając wiedzę w zysk!, La Hulpe, Belgia

    03.11.2010. 16:49
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    W dniach 17-18 listopada 2010 r. w La Hulpe, Belgia, odbędzie się wydarzenie pt. "Od pomysłu do rynku, przekształcając wiedzę w zysk".

    Belgijska Prezydencja w Radzie Unii Europejskiej we współpracy z Dyrekcją Generalną ds. Badań Naukowych organizuje konferencję poświęconą potrzebom małych i średnich przedsiębiorstw związanym z badaniami naukowymi i innowacją.

    Wydarzenie potrwa trzy dni i skupi się wokół następujących tematów przewodnich:
    - Mam pomysł! (Od pomysłu do uruchomienia projektu/przedsiębiorstwa);
    - Jak urzeczywistnić swój pomysł? (Tworzenie innowacyjnego środowiska i osobistej sieci sukcesu);
    - Łączenie rynku i problemów społecznych (Czy rynek napędzany innowacją jest drogą do sukcesu?).

    Każdą z sesji otworzy znany z wizjonerskich osiągnięć naukowiec, którego rolą będzie szczegółowe omówienie tradycyjnych horyzontów w badaniach naukowych i innowacyjnych w europejskich MŚP. Celem będzie poprowadzenie otwartej debaty, wychodzącej poza stereotypy i z góry przyjęte pojęcia. W programie przewidziano uczestnictwo szerokiej publiczności.

    Za: CORDIS

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    Aiton Caldwell − spółka działająca na polskim rynku, świadcząca hostowane usługi telekomunikacyjne (SaaS) dla małych i średnich przedsiębiorców (MŚP). Firma obsługuje 40% polskiego rynku Pure VoIP oraz 2% polskiego rynku MŚP. Venture Capital – termin oznaczający inwestycje na niepublicznym rynku kapitałowym znajdujących się we wczesnych fazach rozwoju. Jest to forma finansowania innowacyjnych, a przez to obarczonych ryzykiem, projektów inwestycyjnych. Celem inwestowania venture capital jest zysk wynikający z wartości przedsiębiorstwa, a nie z samej działalności produkcyjnej bądź usługowej. Przybiera ona specyficzną formę. Polega ona na zasileniu kapitałowym powstającej spółki poprzez objęcie akcji lub udziałów. Działania te powodują że kapitał do firmy nie jest wprowadzany w formie kredytu, ale w formie właścicielskiej. Inwestor oferujący finansowanie typu venture capital staje się współwłaścicielem spółki, którą finansuje. Forma i ilość akcji bądź udziałów, jaką otrzyma dostawca kapitału, wynika z wcześniejszych ustaleń pomiędzy nim a właścicielami, lub pomysłodawcami nowego rozwiązania. Inwestor przedsięwzięcia podejmuje takie same ryzyko jak pozostali udziałowcy przedsięwzięcia. W przypadku powodzenia przedsięwzięcia, razem z założycielami czy pomysłodawcami uczestniczy w jego sukcesie. Występuje pomoc menadżerska, jaką otrzymuje przedsiębiorca od inwestora, który na bieżąco uczestniczy w działaniach na rzecz rozwoju przedsięwzięcia i w praktyce staje się on partnerem przedsiębiorcy. Współpracę reguluje umowa inwestycyjna, zawierająca postanowienia dotyczące wzajemnych praw i obowiązków stron. Zakres ingerencji w działalność spółki jest większy niż w przypadku większości typów inwestycji i polegają na wzajemnym zaufaniu stron. Połączenie konglomeratowe: Połączenie konglomeratowe dotyczy fuzji lub przejęcia przedsiębiorstw, które są często strategicznymi partnerami, działającymi często w różnych branżach produkcyjnych i usługowych oraz obsługujące odmienne rynki. Fuzja lub przejęcie konglomeratowe polega na wchłonięciu kolejnego przedsiębiorstwa w celu osiągnięcia korzyści finansowych. Jest realizowane poprzez dywersyfikację działalności i produkcji. Główne motywy to zysk i wzrost przedsiębiorstwa. W taki sposób powstaje konglomerat, który łączy w sobie dużą różnorodność działalności wraz z rozbudowaną strukturą organizacyjną. Konglomerat może składać się z przedsiębiorstw, które wytwarzają na przykład produkty włókiennicze, dystrybuują napoje oraz świadczą usługi na rynku medycznym. Np. DuPont lub Sara Lee.

    Wskaźniki rynku kapitałowego należą do grupy wskaźników finansowych, które mają na celu pokazanie relacji między wartościami ze sprawozdań finansowych (np. zysk) a wartościami uzyskiwanymi na rynku kapitałowym (np. cena akcji). Wskaźniki te są oparte na danych pochodzących nie tylko ze sprawozdań finansowych, ale również z rynku. Ułatwiają one ocenę działania przedsiębiorstwa w kontekście funkcjonowania otoczenia zewnętrznego. Stanowią istotne źródło informacji sytuacji na rynku. Sage Group plc – notowany na londyńskiej giełdzie, dostawca rozwiązań wspomagających zarządzanie dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).

    Na początku debaty proszę Społeczność o pomysły na to, co powinno znaleźć się na stronie głównej. Oprócz propozycji nowych elementów, które powinny pojawić się na SG, liczę także na pomysły interesującego przedstawiania dotychczasowych części składowych strony głównej. Innowacyjność gospodarki to zdolność i motywacja przedsiębiorców do prowadzenia badań naukowych polepszających i rozwijających produkcję, do poszukiwania nowych rozwiązań, pomysłów i koncepcji. Innowacje w gospodarce prowadzą do tworzenia nowych produktów, do ulepszania technologii, zwiększenia efektywności i tym samym do zwiększenia konkurencyjności gospodarki wobec innych krajów.

    StartUp Magazine – ogólnopolski dwumiesięcznik skierowany do młodych przedsiębiorców zaczynających przygodę z biznesem. Główną tematykę magazynu stanowią innowacje i przedsiębiorczość. Pismo wprowadza w świat biznesu, rozmawia z ludźmi sukcesu, koncentruje się na ideach i pomysłach zmieniających świat. Producent – osoba lub przedsiębiorstwo produkujące towary w celu ich sprzedaży na rynku. Celem producenta jest zwykle maksymalizacja udziału jego produktów w rynku, a co za tym idzie maksymalizacja zysków.

    Kapitalny pomysł – program telewizyjny emitowany w polskiej telewizji TVN. Jego celem było odkrycie ciekawego pomysłu na biznes. W każdym odcinku 7 lub 8 uczestników prezentowało swoje pomysły na biznes, które oceniało jury. Jurorzy dokładnie przepytywali zawodnika na temat pomysłu (np: ile będzie kosztować, ile może być klientów itp.). Gdy juror nie był zainteresowany dalszą prezentacją wyłączał skierowane na siebie światło. Nawet jeśli wszyscy jurorzy wyłączyli światło nie eliminowało to zawodnika z dalszej gry. W każdym odcinku jedna osoba przechodziła do finału. W tym czasie niezależni eksperci oceniali czy pomysł jest realny. W finale który odbył się 18 stycznia 2009 roku na żywo, spośród 7 pomysłów wybrano laureata który otrzymał 300 tys. złotych - został nim Karol Kowalczuk, autor pomysłu na okulary korygujące wadę wzroku. W finale każdy zawodnik posiadał osobę która broniła jego pomysłu - adwokata. Byli nimi znane osoby które popierają pomysł. Każdy adwokat miał 1 minutę by przekonać jury. Średnia oglądalność programu wyniosła 1,25 mln.

    Zysk – w rachunkowości jest to dodatni wynik finansowy przedsiębiorstwa, danej inwestycji lub zaciągniętej pożyczki. Zysk stanowi realny zarobek przedsiębiorstwa i jest przedmiotem materialnego zainteresowania, a także źródłem dochodów właścicieli, załogi przedsiębiorstwa oraz finansowania jego rozwoju. Zysk jest wartością ekstensywną i nie określa bezpośrednio efektywności gospodarowania lub inwestowania.

    Business Intelligence (analityka biznesowa) jest pojęciem o bardzo szerokim znaczeniu. Najbardziej ogólnie można przedstawić je jako proces przekształcania danych w informacje, a informacji w wiedzę, która może być wykorzystana do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa.

    Dodano: 03.11.2010. 16:49  


    Najnowsze