• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Pierwsze iberyjskie warsztaty nt. poważnych gier i poważnego grania, Chaves, Portugalia

    04.02.2011. 16:26
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    W dniach 15 - 18 czerwca 2011 r. w Chaves, Portugalia, odbędą się pierwsze iberyjskie warsztaty nt. poważnych gier i poważnego grania.

    Przyjęło się, że gry komputerowe służą do celów rozrywkowych. Jednak podobnie jak w przypadku gier tradycyjnych, także i gry komputerowe stanowią wysoce ustrukturyzowaną czynność, która może mieć inne, poważniejsze cele. Takie podejście stanowi podstawę idei "poważnych gier" - nowo pojawiającego się, multidyscyplinarnego tematu badań, który koncentruje się na grach komputerowych służących do celów innych niż li tylko rozrywka.

    Poważne gry znajdują zastosowanie w wielu domenach, jak np. edukacja, szkolenia, rehabilitacja fizyczna i kognitywna, planowanie przestrzenne itp.

    Warsztaty poświęcone będą różnym wymiarom badań nad poważnymi grami, w tym kwestiom teoretycznym, metodologicznym i technologicznym, a także ich nowym zastosowaniom. Wydarzenie posłuży również za forum, na którym naukowcy, praktycy i przedsiębiorcy będą mieli okazję do zaprezentowania i omówienia podjętych prac i wyników najnowszych projektów badawczych.

    Za: CORDIS

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)

    Historia gier komputerowych – interaktywnych programów komputerowych służących do celów rozrywkowych – obejmuje okres od 1947 roku, kiedy wynaleziono pierwszy prototyp gry elektronicznej. Do 1972 roku gry komputerowe były produkcjami akademickimi, a do masowego obiegu weszły za sprawą gry Pong. Dzięki jego popularności powstały platformy do gry – automaty i konsole, a od lat 80. XX wieku także komputery osobiste. Od lat 90. XX wieku gry komputerowe zaczęły masowo obsługiwać rozgrywkę sieciową oraz grafikę trójwymiarową, stając się produktem masowym. Wśród najnowszych tendencji należy wyróżnić cyfrową dystrybucję rozrywki elektronicznej oraz rozwój gier społecznościowych i mobilnych.

    ColecoVision – domowa konsola do gier drugiej generacji, debiutująca w sierpniu 1982 roku. ColecoVision oferował jak na swoje czasy bardzo dobrą grafikę, porównywaną z jakością jaką dawały ówczesne automaty do gier. Na konsole pojawiły się także specjalne adaptery dające możliwości grania w gry innych platform, w tym bardzo popularnej w tych latach konsoli Atari 2600. ColecoVision zostało wydane wraz z 12 grami, kolejne 10 tytułów ukazało się jeszcze przed końcem 1982. Łącznie, pomiędzy 1982 a 1985 rokiem, na konsole wydano 170 gier.

    ColecoVision – domowa konsola do gier drugiej generacji, debiutująca w sierpniu 1982 roku. ColecoVision oferował jak na swoje czasy bardzo dobrą grafikę, porównywaną z jakością jaką dawały ówczesne automaty do gier. Na konsole pojawiły się także specjalne adaptery dające możliwości grania w gry innych platform, w tym bardzo popularnej w tych latach konsoli Atari 2600. ColecoVision zostało wydane wraz z 12 grami, kolejne 10 tytułów ukazało się jeszcze przed końcem 1982. Łącznie, pomiędzy 1982 a 1985 rokiem, na konsole wydano 170 gier.

    Deep Silver – wydawca gier komputerowych, dział spółki Koch Media. Założony w 2002 roku, już zaproszony wówczas do współpracy i wydawania niektórych poważnych tytułów. Ma on swoją siedzibę w Basingstoke w Wielkiej Brytanii. Deep Silver wydał około sześćdziesięciu gier od 2003 roku.

    Piotr Pieńkowski – redaktor naczelny portalu o grach komputerowych Gamelog, a także wieloletni redaktor naczelny jednego z najstarszych i najdłużej wydawanych czasopism o grach w Polsce – Świata Gier Komputerowych. Kierował również magazynami Top Games, Kult i SFera, a także współtworzył Cybermychę. Do 2010 roku wraz z częścią zespołu Świata Gier Komputerowych i Gameloga tworzył grę Hellion: The Mystery of Inquisition. W chwili obecnej (marzec 2011) prace nad projektem zostały wstrzymane a studio rozwiązane.

    Projektant gier – określenie osoby bądź zespołu osób, które projektują gry. Termin jest zwykle używany w odniesieniu do osób projektujących gry komputerowe, lecz może oznaczać również twórców tradycyjnych gier, takich jak np. gry planszowe.

    Projektant gier – określenie osoby bądź zespołu osób, które projektują gry. Termin jest zwykle używany w odniesieniu do osób projektujących gry komputerowe, lecz może oznaczać również twórców tradycyjnych gier, takich jak np. gry planszowe.

    Dodano: 04.02.2011. 16:26  


    Najnowsze