• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Pierwsze międzynarodowe warsztaty nt. analizy w czasie rzeczywistym i eksploatacji strumieni społecznościowych, Dublin, Irlandia

    24.01.2012. 16:17
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    Dnia 4 czerwca 2012 r. w Dublinie, Irlandia, odbędą się pierwsze międzynarodowe warsztaty nt. analizy w czasie rzeczywistym i eksploatacji strumieni społecznościowych.

    Obecny rozrost natychmiastowych danych dostarczanych przez użytkowników w serwisach społecznościowych generuje coraz większe zainteresowanie przetwarzaniem w czasie rzeczywistym strumieni społecznościowych. Przetwarzanie ich na bieżąco może pomóc w usprawnieniu wyszukiwarek, mediów informacyjnych i wielu innych systemów poprzez zasilanie ich nowymi informacjami o aktualnych sprawach. Tego typu analiza może być również kluczową dla misji jak najwcześniejszego raportowania wiadomości z ostatniej chwili, wydarzeń, trendów i innych informacji powiązanych z bieżącymi sprawami. Aczkolwiek analizowanie strumieni społecznościowych w czasie rzeczywistym sprawia, że zadanie staje się bardziej wymagające, gdyż wiąże się z podejmowaniem decyzji bez wiedzy, jaki będzie kolejny element w danym strumieniu.

    Wydarzenie zgromadzi ekspertów zajmujących się analizą w czasie rzeczywistym i eksploatacją strumieni społecznościowych. Zważywszy na nowość tej dziedziny badań, celem warsztatów będzie zachęcenie uczestników do stworzenia forum dyskusyjnego, które pomoże w zaproponowaniu rozwiązań bieżących problemów.

    Za: CORDIS

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    MM Moje Miasto – sieć portali społecznościowych, przygotowanych przez grupę prasową Media Regionalne. Strony mają charakter miejskich serwisów informacyjno-społecznościowych oraz są platformą lokalnego dziennikarstwa obywatelskiego. Twitterowa rewolucja (ang. Twitter Revolution) – określenie protestów społecznych organizowanych przy pomocy internetowych serwisów społecznościowych. Windows Live Spaces (znany również dla jego użytkowników pod nazwą MSN Spaces) – platforma blogów i serwis społecznościowy Microsoft. Strona została utworzona na początku 2004 roku pod nazwą Spaces MSN jako konkurencyjna dla innych serwisów społecznościowych. Windows Live Spaces uzyskał wynik około 27 milionów (27 000 000) unikalnych odwiedzin miesięcznie (dane z sierpnia 2007 r.). Z uwagi na dynamiczny rozwój konkurencyjnych serwisów społecznościowych, Microsoft planuje zamknięcie usługi z końcem marca 2011 roku, proponując użytkownikom przejście na platformę WordPress.

    Social media marketing (pl. marketing w mediach społecznościowych) - Zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych. MyHeritage – portal społecznościowy skupiający się na rodzinie i genealogii. Pozwala członkom na budowę swojej własnej witryny rodziny, ładowanie zdjęć i filmików, organizowanie wydarzeń rodzinnych, budowę drzewa genealogicznego, jak również szukanie przodków. Z ponad 72 milionami użytkowników MyHeritage jest jednym z największych portali społecznościowych o tematyce genealogicznej.

    Pojęciem klona oznacza się w społecznościach internetowych konto użytkownika założone niezgodnie z regułami społeczności i służące celom sprzecznym z jej celami. Zwykle jest kontem wtórnym (tzn. jego założyciel posiada już własne konto w społeczności) i jego profil zawiera nieprawdziwe dane na temat właściciela. Społeczność – połączona ze sobą za pomocą więzi społecznych zbiorowość ludzi należących do pewnego środowiska społecznego i powiązanych ze sobą:

    Crowdfunding – forma finansowania różnego rodzaju projektów przez społeczności, które są wokół tych projektów zorganizowane. Przedsięwzięcie jest w takim przypadku finansowane poprzez dużą liczbę drobnych, jednorazowych wpłat dokonywanych przez osoby zainteresowane projektem. Upowszechnienie się internetu pozwala na łatwe informowanie o projektach i tworzenie wokół nich społeczności, co przyczyniło się do rozwoju zjawiska crowdfundingu. Określenie to jest zwykle używane w odniesieniu do zbiórek prowadzonych na stworzonych w tym celu platformach internetowych, rzadziej także przy pomocy serwisów społecznościowych lub blogów. Serwis społecznościowy — to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane media społecznościowe (ang. social media).

    Kultura darów (określana także jako społeczność darów, wspólnota darów, kultura prezentu lub niepoprawnie ekonomią darów) – termin antropologiczny oznaczający społeczność, w której status społeczny i relacje zależności między partycypującymi tworzone są w oparciu o bezinteresowną wymianę dóbr. Innymi słowy kultura darów to kultura, w której uczestniczący przekazują dobra posiadające wartość na poczet kształtowania dobrobytu swojej społeczności.

    KDE e.V. — stowarzyszenie zarejestrowane reprezentujące społeczność skupioną wokół KDE w sprawach prawnych i finansowych. Wspiera finansowo, przez przekazywanie sprzętu i inne darowizny, a następnie dysponuje nimi, aby wspierać rozwój KDE, a nie wpływać na niego. Występujące „e.V.” w nazwie jest skrótem od eingetragener Verein (stowarzyszenie zarejestrowane). Trzy flagi w logo KDE e.V. symbolizują: wsparcie społeczności, reprezentowanie społeczności i zarządzanie społecznością.

    Społeczność Chrześcijańska „Puławska” w Warszawie – jeden z trzech zborów Kościoła Chrystusowego w RP działających w Warszawie (obok Społeczności Chrześcijańskiej „Północ” i Społeczności Chrześcijańskiej „Południe”).

    Dodano: 24.01.2012. 16:17  


    Najnowsze