• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Pierwsze warsztaty nt. architektury i wsparcia systemów do aplikacji mobilnych, Newport Beach, USA

    14.12.2010. 16:37
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    Dnia 5 marca 2011 r. w Newport Beach, USA, odbędą się pierwsze warsztaty nt. architektury i wsparcia systemów do aplikacji mobilnych

    Wraz z nieustannym rozwojem rynku mobilnych urządzeń komputerowych (np. smartfony, PDA, odtwarzacze multimedialne), który rośnie w postępie geometrycznym, optymalizacja działania aplikacji na tych urządzeń staje się coraz ważniejsza. Celem warsztatów jest zidentyfikowanie pojawiających się aplikacji, zapoznanie się z ich działaniem oraz optymalizacja ich funkcjonowania poprzez innowacje sprzętowe i programistyczne. Warsztaty mają sprzyjać dyskusji naukowców i przedsiębiorców na temat wyzwań w tej dziedzinie, które obejmują punkt styczności między sprzętem a oprogramowaniem, w tym architekturę, kompilatory, języki programowania, systemy, aplikacje oraz użytkownika końcowego.

    Wydarzenie będzie interdyscyplinarnym forum dla nowych pomysłów i wyników doświadczalnych w zakresie badań nad architekturą i systemami ukierunkowanymi na aplikacje mobilne. Tematy, jakie zostaną poruszone to między innymi:
    - charakterystyka aplikacji mobilnych i zachowań użytkowych;
    - przetwarzanie charakterystyczne dla aplikacji, rekonfigurowalne oraz oparte na akceleratorze dla aplikacji mobilnych;
    - techniki języka programowania i rozszerzenia dla aplikacji mobilnych;
    - energooszczędna architektura mobilna i projektowanie systemów;
    - problematyka projektowania wielordzeniowego w aplikacjach mobilnych;
    - projektowanie, wdrażanie i optymalizacja mobilnej przeglądarki internetowej;
    - wsparcie w zakresie integracji, gromadzenia i analizy danych z czujników w aplikacjach mobilnych;
    - narzędzie do profilowania, usuwania błędów i wspomagania oprogramowania;
    - doświadczenia z rzeczywistymi, mobilnymi platformami informatycznymi.

    Za: CORDIS

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    COM+ architektura programowania obiektowego ma przede wszystkim ułatwić oraz przyspieszyć działanie nowych aplikacji komponentowych, a ponadto - zwiększyć elastyczność i bezpieczeństwo zarządzania i działania aplikacji Explainer Video (product demo video, animated demo flick, video demo, demonstration video lub product intro video) - narzędzie marketingowe, które pomaga w skutecznym wyjaśnianiu funkcjonowania i promocji oprogramowania, stron internetowych, aplikacji mobilnych i internetowych oraz wszelkiego rodzaju produktów. QML (Qt Meta Language, Qt Modeling Language) — oparty na JavaScript deklaratywny język programowania służący do projektowania aplikacji silnie związanych z interfejsem graficznym. Jest częścią Qt Quick, komponencie Qt służącym do tworzenia interfejsów graficznych. QML jest używany głównie do tworzenia aplikacji mobilnych, w których płynny ruch (około 60 FPS) i interakcja z użytkownikiem są kluczowe.

    Internet Software House (ISH), to firma zajmująca się tworzeniem oprogramowania na bazie rozwiązań internetowych - aplikacji internetowych. W typowych dla ISH projektach duża waga przykładana jest do analizy procesów biznesowych klienta, tworzenia specyfikacji funkcjonalnej, testowania aplikacji oraz jej integracji z innymi systemami. Firmy z tej branży zajmują się przede wszystkim tworzeniem aplikacji dedykowanych i oprogramowania na zamówienie. Enterprise Application Integration (EAI, pl. Integracja Aplikacji Korporacyjnych) – działania zmierzające do integracji aplikacji i danych wewnątrz przedsiębiorstwa, umożliwiające współdzielenie danych między wieloma systemami informatycznymi oraz integrację rozproszonych w ramach przedsiębiorstwa procesów biznesowych w jeden spójny zestaw.

    MIDletPascal – darmowy kompilator na licencji GPL języka programowania Pascal pozwalający na wygenerowanie kodu bajtowego zgodnego z implementacja Java ME , co pozwala na uruchamianie aplikacji w nim napisanych na różnorakich urządzeniach mobilnych takich jak : telefony, palmtopy itp. IKO – aplikacja mobilna dla klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo, łącząca funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych. System swoją premierę miał 7 marca 2013 roku. Z aplikacji mogą korzystać również użytkownicy nie będący klientami banku, poprzez wykorzystanie portmonetki mobilnej opartej na przedpłaconym rachunku technicznym. Identyfikatorem użytkownika jest numer telefonu komórkowego.

    Windows Live Mobile - Microsoft udostępnił wersję 2.0 aplikacji Windows Live Mobile Search a także swojej wyszukiwarki internetowej zoptymalizowanej dla urządzeń mobilnych. Język skryptowy – język programowania służący do kontrolowania danej aplikacji. Skrypty – programy napisane w językach skryptowych – wykonywane są wewnątrz pewnej aplikacji, w odróżnieniu od programów ("normalnych", nieskryptowych), które wykonują się niezależnie od innych aplikacji.

    .NET Compact Framework – platforma programistyczna umożliwiająca tworzenie i uruchamianie aplikacji oraz usług napisanych dla technologii .NET w urządzeniach mobilnych wyposażonych w system operacyjny oparty na Windows CE (na przykład komputery kieszonkowe Pocket PC, telefony Smartfon bądź handheldy). Podobnie jak w przypadku odpowiednika przeznaczonego na komputery PC – .NET Framework nie jest związana z żadnym konkretnym językiem programowania. Od wersji PC różni ją ograniczona funkcjonalność oraz obecność specyficznych klas odpowiadających za dostęp do specyficznych funkcji platformy Windows CE.

    Wieloplatformowość - termin odnoszący się do aplikacji, języków programowania, systemów operacyjnych oraz innego oprogramowania i jego implementacji, pracujących na różnych platformach sprzętowych. Przykładowo, wieloplatformowa aplikacja będzie działać pod kontrolą systemu Microsoft Windows na architekturze x86 oraz systemu Linux na architekturze ARM.

    Digital Living Network Alliance (DLNA) (dawniej Digital Home Working Group) jest międzynarodową organizacją skupiającą producentów elektroniki użytkowej, sprzętu komputerowego i urządzeń mobilnych. Głównym celem DLNA jest uporządkowanie standardów przewodowej i bezprzewodowej sieci komputerów osobistych (PC), elektroniki użytkowej i urządzeń mobilnych w domu i na drodze, aby były w stanie ze sobą się komunikować, stworzenia jednolitego środowiska dla współdzielenia nowych cyfrowych mediów. DLNA skupia się na dostarczaniu struktury wytycznych projektowania opartych na otwartych standardach razem ze świadectwem certyfikacji i logo programu, aby oficjalnie weryfikować zgodność i współpracę w produktach dla klientów. The Digital Living Network Alliance (DLNA) (dawniej Digital Home Working Group) jest międzynarodową organizacją skupiającą producentów elektroniki użytkowej, sprzętu komputerowego i urządzeń mobilnych. Głównym celem DLNA jest uporządkowanie standardów przewodowej i bezprzewodowej sieci komputerów osobistych (PC), elektroniki użytkowej i urządzeń mobilnych w domu i na drodze, aby były w stanie ze sobą się komunikować, stworzenia jednolitego środowiska dla współdzielenia nowych cyfrowych mediów. DLNA skupia się na dostarczaniu struktury wytycznych projektowania opartych na otwartych standardach razem ze świadectwem certyfikacji i logo programu, aby oficjalnie weryfikować zgodność i współpracę w produktach dla klientów.

    Serwer aplikacji Java EE (wcześniej J2EE) - serwer aplikacji na którym działają aplikacje napisane w architekturze Java Enterprise Edition. Po wersji 1.4 nazywana Java EE (w skrócie JEE).

    Dodano: 14.12.2010. 16:37  


    Najnowsze