• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Przyszłość i realia gier komputerowych, Wiedeń, Austria

    27.07.2010. 16:12
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    W dniach 24-26 września 2010 r. w Wiedniu, Austria, odbędzie się czwarta, wiedeńska konferencja na temat gier pt. "Przyszłość i realia gier komputerowych".

    Doroczne wiedeńskie spotkanie poświęcone grom komputerowym jest otwartą, międzynarodową platformą dla zainteresowanych osób z całego świata. Głównym celem tegorocznej edycji jest badanie relacji między grami komputerowymi, społeczeństwem i kulturą oraz dyskusja nad tym, jak wykraczać myśleniem w przyszłość i poza przyjęte ograniczenia teorii i praktyki gier komputerowych oraz sposobów grania.

    Na początku cyfrowa forma grania zamknięta była w specyficznym kręgu graczy. Obecnie ludzie w każdym wieku i sytuacji społecznej korzystają z gier komputerowych niemal w każdej warstwie społecznej. Można grać na komputerach, na specjalnie przeznaczonych do tego celu urządzeniach, na telefonach komórkowych lub urządzeniach przenośnych, na wszystkich mediach, które przekraczają linie podziału między różnymi terytoriami współczesnej kultury. Relacja między graniem, społeczeństwem i kulturą ulega zmianie. Przynosi nie tylko nowe okazje i możliwości, ale rodzi również pytania, wyzwania i problemy.

    Współorganizatorami warsztatów są Austriackie Federalne Ministerstwo Gospodarki, Rodziny i Młodzieży, Urząd Miasta Wiednia, wienXtra, Uniwersytet Wiedeński i Uniwersytet Dunaju w Krems

    Za: CORDIS

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    Philippe Ulrich (ur. 28 marca 1951) – francuski projektant gier komputerowych i muzyk, jeden z pionierów branży gier komputerowych we Francji. Independent Games Festival (IGF, pol. festiwal gier niezależnych) – coroczny festiwal odbywający się podczas Game Developers Conference (konferencji deweloperów gier) i największe coroczne spotkanie z branży niezależnych gier komputerowych. Powstał w 1998 roku, aby wspierać i inspirować innowację w rozwoju gier komputerowych oraz nagradzać najlepszych niezależnych twórców gier komputerowych. IGF powstał, by przynieść takie same korzyści społeczności niezależnych producentów, jakie przyniósł Sundance Film Festival społeczności niezależnych filmów, i jest organizowany przez UBM Tech, producenta Game Developers Conference, magazynu Game Developer i serwisu Gamasutra.com. Indie Fund – organizacja stworzona przez kilku niezależnych twórców gier w celu wspierania produkcji niezależnych gier komputerowych. Indie Fund powstał na początku 2010 roku, by stanowić alternatywę dla tradycyjnego modelu finansowania poprzez wydawcę oraz pomóc nowym twórcom gier uzyskać niezależność finansową.

    Antropologia ekonomiczna – subdyscyplina antropologii społecznej i kulturowej,która zajmuje się badaniem tradycyjnych systemów ekonomicznych społeczności plemiennych i chłopskich oraz systemów współczesnych. Podstawą jest zwrócenie uwagi na fakt, że ekonomia jest znaczącą częścią kultury i społeczeństwa, a działania ekonomiczne mogą być zrozumiałe tylko w związku z powyższymi aspektami. Ekonomia nie jest wyizolowanym elementem życia społecznego, a celem antropologii ekonomicznej jest zbadanie na ile jest wytworem społecznym i kulturowym oraz poznanie determinantów zjawisk ekonomicznych, które odrzuca klasyczna ekonomia. Piotr Pieńkowski – redaktor naczelny portalu o grach komputerowych Gamelog, a także wieloletni redaktor naczelny jednego z najstarszych i najdłużej wydawanych czasopism o grach w Polsce – Świata Gier Komputerowych. Kierował również magazynami Top Games, Kult i SFera, a także współtworzył Cybermychę. Do 2010 roku wraz z częścią zespołu Świata Gier Komputerowych i Gameloga tworzył grę Hellion: The Mystery of Inquisition. W chwili obecnej (marzec 2011) prace nad projektem zostały wstrzymane a studio rozwiązane.

    Zuxxez Entertainment (dawniej jako TopWare Interactive) to wydawca gier komputerowych. Głównym producentem gier dla tego wydawcy jest studio Reality Pump Studios. Frédérick Raynal (ur. 1966 w Brive-la-Gaillarde) – francuski projektant gier komputerowych, jedna z czołowych postaci branży gier komputerowych przełomu XX i XXI wieku.

    Pure Pwnage - to internetowy paradokumentalny show o życiu pewnego nerda, maniaka gier komputerowych. Obecnie ukończona została pierwsza seria, składająca się z dwunastu odcinków (od 11 do 46 minut długości) oraz rozpoczął się drugi sezon. Show tworzy pięć osób. Całość opowiada o przygodach miłośnika gier komputerowych mieszkającego w Toronto, w Kanadzie, który chce rządzić (own) we wszystkich rodzajach gier. Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2010 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.

    84 Pułk Piechoty Austro-Węgier (niem. Niederösterreichisches Infanterieregiment Nr. 84) – pułk piechoty Armii Austro-Węgier. Okręg uzupełnień – Wiedeń B.

    4 Pułk Piechoty Austro-Węgier (niem. Niederösterreichisches Infanterieregiment Nr. 4) – pułk piechoty Armii Austro-Węgier. Okręg uzupełnień – Wiedeń.

    Cenega N.V. (ang.Central European Games) – międzynarodowy wydawca gier komputerowych z siedzibą w Polsce, specjalizujący się w wydaniach kierowanych na rynki Europy Środkowej gier na komputery osobiste oraz konsole wideo. Firma współpracuje bezpośrednio z wieloma międzynarodowymi wydawcami i producentami oprogramowania. W historii gier komputerowych, era 8-bitowców była trzecią generacją konsoli gier wideo i pierwszą po zapaści gier wideo w 1983. Przez niektórych era ta uznawana jest za pierwszą "współczesną" erę gier konsolowych. Pomimo że konsole poprzednich generacji również korzystały z 8-bitowych procesorów, dopiero w tej generacji konsole zostały oznaczone według "ilości bitów". Takie oznaczenie stało się powszechne, gdy rozpoczęto marketing systemów 16-bitowych, takich jak Mega Drive/Genesis, co podkreślało różnice pomiędzy poszczególnymi generacjami konsoli. Takie oznaczenie przetrwało do szóstej generacji.

    Dodano: 27.07.2010. 16:12  


    Najnowsze