• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Trzecie międzynarodowe warsztaty nt. wszechobecnej współpracy i portali społecznościowych, Lugano, Szwajcaria

    31.08.2011. 16:26
    opublikowane przez: Redakcja Naukowy.pl

    W dniach od 19 do 23 marca 2012 r. w Lugano, Szwajcaria, odbędą się trzecie międzynarodowe warsztaty nt. wszechobecnej współpracy i portali społecznościowych.
    Szybki rozwój społeczności internetowych prowadzi do nowych trendów w kontaktach osobistych. Platformy internetowe przyciągają obecnie rzesze użytkowników. Wiele z tych społeczności przechodzi na sieci mobilne, wykorzystujące smartfony lub inne bezprzewodowe urządzenia uzupełniające bądź nawet zastępujące komputer stacjonarny. Innym trendem jest pojawianie się specjalnych mobilnych i jednocześnie lokalnych sieci, w których użytkownik eksploruje rzeczywisty świat, będąc podłączonym do sieci społecznościowej lub wspomaganym przez nią.

    W ten sposób internetowe sieci społecznościowe tworzą płaszczyznę komunikacji i interakcji z innymi zarówno w czasie rzeczywistym, jak i z opóźnieniem. Typowe narzędzia takiej współpracy to czaty w czasie rzeczywistym, interakcja w oparciu o mapę, powiadomienia o działaniach znajomych i bliskości określonego obiektu czy nawet gry w rzeczywistości rozszerzonej. Oznacza to, że współpraca i sieciowanie społecznościowe stają się coraz bardziej powiązane ze sobą, będąc źródłem nowych doświadczeń społecznych dla uczestników.

    Celem wydarzenia jest zgromadzenie w jednym miejscu naukowców zajmujących się informatyką mobilną i wszechobecną, portalami społecznościowymi oraz współpracą w celu omówienia wyzwań badawczych, możliwości i perspektyw biznesowych przyszłej, wszechobecnej interakcji bazującej na technologii sieciowania społecznościowego.

    Za: CORDIS

    Czy wiesz ĹĽe...? (beta)
    Pojęciem klona oznacza się w społecznościach internetowych konto użytkownika założone niezgodnie z regułami społeczności i służące celom sprzecznym z jej celami. Zwykle jest kontem wtórnym (tzn. jego założyciel posiada już własne konto w społeczności) i jego profil zawiera nieprawdziwe dane na temat właściciela. Serwis społecznościowy — to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane media społecznościowe (ang. social media). Twitterowa rewolucja (ang. Twitter Revolution) – określenie protestów społecznych organizowanych przy pomocy internetowych serwisów społecznościowych.

    Społeczność – połączona ze sobą za pomocą więzi społecznych zbiorowość ludzi należących do pewnego środowiska społecznego i powiązanych ze sobą: MM Moje Miasto – sieć portali społecznościowych, przygotowanych przez grupę prasową Media Regionalne. Strony mają charakter miejskich serwisów informacyjno-społecznościowych oraz są platformą lokalnego dziennikarstwa obywatelskiego.

    Kultura darów (określana także jako społeczność darów, wspólnota darów, kultura prezentu lub niepoprawnie ekonomią darów) – termin antropologiczny oznaczający społeczność, w której status społeczny i relacje zależności między partycypującymi tworzone są w oparciu o bezinteresowną wymianę dóbr. Innymi słowy kultura darów to kultura, w której uczestniczący przekazują dobra posiadające wartość na poczet kształtowania dobrobytu swojej społeczności. MyHeritage – portal społecznościowy skupiający się na rodzinie i genealogii. Pozwala członkom na budowę swojej własnej witryny rodziny, ładowanie zdjęć i filmików, organizowanie wydarzeń rodzinnych, budowę drzewa genealogicznego, jak również szukanie przodków. Z ponad 72 milionami użytkowników MyHeritage jest jednym z największych portali społecznościowych o tematyce genealogicznej.

    KDE e.V. — stowarzyszenie zarejestrowane reprezentujące społeczność skupioną wokół KDE w sprawach prawnych i finansowych. Wspiera finansowo, przez przekazywanie sprzętu i inne darowizny, a następnie dysponuje nimi, aby wspierać rozwój KDE, a nie wpływać na niego. Występujące „e.V.” w nazwie jest skrótem od eingetragener Verein (stowarzyszenie zarejestrowane). Trzy flagi w logo KDE e.V. symbolizują: wsparcie społeczności, reprezentowanie społeczności i zarządzanie społecznością. Crowdfunding – forma finansowania różnego rodzaju projektów przez społeczności, które są wokół tych projektów zorganizowane. Przedsięwzięcie jest w takim przypadku finansowane poprzez dużą liczbę drobnych, jednorazowych wpłat dokonywanych przez osoby zainteresowane projektem. Upowszechnienie się internetu pozwala na łatwe informowanie o projektach i tworzenie wokół nich społeczności, co przyczyniło się do rozwoju zjawiska crowdfundingu. Określenie to jest zwykle używane w odniesieniu do zbiórek prowadzonych na stworzonych w tym celu platformach internetowych, rzadziej także przy pomocy serwisów społecznościowych lub blogów.

    Społeczność Chrześcijańska „Puławska” w Warszawie – jeden z trzech zborów Kościoła Chrystusowego w RP działających w Warszawie (obok Społeczności Chrześcijańskiej „Północ” i Społeczności Chrześcijańskiej „Południe”).

    Social media marketing (pl. marketing w mediach społecznościowych) - Zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

    Dodano: 31.08.2011. 16:26  


    Najnowsze