Zacieśnianie współpracy między nauczycielami przedmiotów ścisłych
opublikowane przez: RedakcjaKariera w nauce, technologii, inżynierii czy matematyce (STEM) może oznaczać ekscytujące możliwości i wyzwania. Jednak młodzi Europejczycy niechętnie podchodzą do przedmiotów ścisłych, co pokazuje obserwowany obecnie około 10% spadek liczby absolwentów STEM. Nasza młodzież traci możliwości zatrudnienia, a UE zaprzepaszcza szanse na utalentowanych przyszłych naukowców.
Dodano: 07.02.2014. 18:27 Czytaj więcej
Pomaganie uczniom w zrozumieniu wagi przedmiotów ścisłych i technologii
opublikowane przez: RedakcjaOd biotechnologii po media cyfrowe, od energetyki po chmurę obliczeniową - niemal każde miejsce pracy dzisiaj znajduje się pod silnym wpływem postępu naukowo-technologicznego, o ile nie zostało całkowicie przezeń przekształcone. Aczkolwiek nadal, według wyników sondaży, młodzi ludzie w krajach rozwiniętych nie cenią sobie zbytnio przedmiotów ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM).
Dodano: 19.09.2013. 15:27 Czytaj więcej
Lepsze nauczanie dociekliwych umysłów
opublikowane przez: RedakcjaUczenie się oparte na dociekaniu to metoda edukacyjna ukierunkowana na analizowanie zagadnień, scenariuszy i problemów. Jest postrzegana przez wielu jako pozytywna alternatywa dla tradycyjnych form nauczania, które polegają na zapamiętywaniu informacji przez uczniów.
Dodano: 15.07.2013. 16:58 Czytaj więcej
Inspirujące kształcenie przyszłych naukowców
opublikowane przez: RedakcjaNauczanie przedmiotów ścisłych odchodzi już od archaicznego uczenia się przez dzieci na pamięć wzorów i związków chemicznych - teraz chodzi o bardziej aktywne uczenie się, inwencję i kreatywność w poszukiwaniu inspiracji.
Dodano: 05.07.2013. 13:27 Czytaj więcej